Advies nodig.

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Sifra
Tijger
Tijger

Re: Advies nodig.

Bericht door Sifra »

Angst kan heel functioneel zijn om te overleven. Denk bijvoorbeeld aan angst voor vuur of slangen. Door zijn angst voor mensen bleef Pluis uit de buurt van de straat en kon ik hem buiten laten lopen. Eerlijk gezegd heb ik hem ook wel eens flink laten schrikken door lawaai te maken achter de voordeur toen ik hem toch richting straat zag lopen. Kasper ziet het gevaar niet en mag daarom niet los. Ik heb serieus overwogen om mensen te vragen hem te laten schrikken -"Meneer, wilt u even tegen mijn kat blaffen?" :lol: - zodat hij de straat associeert met iets negatiefs, met gevaar. Uiteindelijk toch niet gedaan.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Ik zou die gezichten weleens willen zien als je die vraag stelt :lol:

Mja, ik ben er echt niet voor om angst te gebruiken om ze binnen te houden...
Ze weten bij mij zonder angst ook wel dat ik het niet wil. Alleen Nozem....sja, we hebben het over Nozem ;-)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Carrie

Bericht door Carrie »

Angst kan heel functioneel zijn om te overleven.
Zo is dat! Gek dat sommige mensen daar helemaal raar van worden.. :roll:
Maar goed, gelukkig snappen anderen precies wat ik bedoel want ik ga het niet nóg een keer uitleggen;
I'll rest my case... definitely!! :lol:

Fijne dag allen :grin:
broetjes2015

Bericht door broetjes2015 »

Zo te lezen heb ik veel gemist haha. Heb een paar extreem drukke dagen gehad met de doop van ons mannetje afgelopen zondag en ik ben weer begonnen met Seroxat omdat mijn OCD weer te ernstige vormen aan begon te nemen dus moest daar ook weer eventjes aan wennen.

De doop is goed gegaan, heb ze op de slaapkamer gehouden, in de middag eventjes vrij laten lopen en ze vonden het reuze interessant al die mensen en dat eten haha. Helaas werd 1 van de kindjes (die 2 jaar is) niet door de ouders gecorrigeerd en die probeerde steeds Flynn en Zazou te slaan, daar was ik op een gegeven moment klaar mee en heb ze toen weer op de slaapkamer gezet waar ze lekker lagen te slapen toen ik af en toe ging kijken.

Tot op heden vinden ze de extra ruimte heerlijk en Zazou zit niet meer steeds op de trap als de deur open gaat, we letten gewoon heel erg goed op als de deur open gaat.

Wel zag ik zondagochtend dat in de woonkamer geplast was op een krabplank en gisterenochtend zag ik Zazou ineens op de wipstoel van ons zoontje plassen!
De kattenbak had ik naar de eerste etage verplaatst afgelopen woensdag omdat dat halverwege het huis is, dacht dat dat fijner voor de katten en voor ons was, daar was Zazou het niet mee eens.
Heb dus de kattenbak weer in de woonkamer staan en een 2de kattenbak op de eerste etage, beiden bakken worden wel gebruikt, die in de woonkamer het meeste en tot op heden heeft Zazou nergens anders meer geplast dus het zal nu wel goed zijn.
De bakken worden sowieso minimaal 3 keren per dag verschoond en als ik poep ruik nog eens extra dus vies zijn ze nooit echt.
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Zullen we gewoon hier verder gaan Carrie?
Ff normaal doen met je beschuldigende en kleinerende pb, als je wat te zeggen heb doe je het maar hier. Enige wat jij hier volgens mij komt doen op het forum, is trollen. Snap eigenlijk niet dat ik nog energie aan je verspil...

Als je me een beetje zou kennen, zou je weten dat ik verre van onverantwoordelijk naar mijn katten ben. Iedereen hier op het forum kent Nozem ook. Dus nee, ik wil niet dat Nozem doodgereden wordt of een dodelijk ongeval veroorzaakt of weet ik veel waarvan je me nog meer beschuldigd in je Pb...
Jemig mens, get a life....

Purrz:
*Pluis '03-'14
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

broetjes2015 schreef: Tot op heden vinden ze de extra ruimte heerlijk en Zazou zit niet meer steeds op de trap als de deur open gaat, we letten gewoon heel erg goed op als de deur open gaat.

Wel zag ik zondagochtend dat in de woonkamer geplast was op een krabplank en gisterenochtend zag ik Zazou ineens op de wipstoel van ons zoontje plassen!
De kattenbak had ik naar de eerste etage verplaatst afgelopen woensdag omdat dat halverwege het huis is, dacht dat dat fijner voor de katten en voor ons was, daar was Zazou het niet mee eens.
Heb dus de kattenbak weer in de woonkamer staan en een 2de kattenbak op de eerste etage, beiden bakken worden wel gebruikt, die in de woonkamer het meeste en tot op heden heeft Zazou nergens anders meer geplast dus het zal nu wel goed zijn.
De bakken worden sowieso minimaal 3 keren per dag verschoond en als ik poep ruik nog eens extra dus vies zijn ze nooit echt.
Fijn dat de katjes genieten van de extra ruimte. Mede door die extra ruimte zullen ze minder op de deur letten, fijn dat het lukt elke keer met beleid binnen te komen. Heel verstandig weer een bak beneden te zetten en fijn dat het wildplassen daarmee is opgehouden. Katjes blij en jullie blij!

Ik heb ook op alle verdiepingen bakken staan en alleen op zolder gebruiken ze die eigenlijk nooit. Ik laat ze gewoon staan, je weet maar nooit, als er ooit eens een flink aan de dunne mocht raken, hebben ze op zolder nog schone bakken staan.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Ilone schreef:Zullen we gewoon hier verder gaan Carrie?
Ff normaal doen met je beschuldigende en kleinerende pb, als je wat te zeggen heb doe je het maar hier. Enige wat jij hier volgens mij komt doen op het forum, is trollen. Snap eigenlijk niet dat ik nog energie aan je verspil...

Als je me een beetje zou kennen, zou je weten dat ik verre van onverantwoordelijk naar mijn katten ben. Iedereen hier op het forum kent Nozem ook. Dus nee, ik wil niet dat Nozem doodgereden wordt of een dodelijk ongeval veroorzaakt of weet ik veel waarvan je me nog meer beschuldigd in je Pb...
Jemig mens, get a life....
Ilone, gewoon de volgende keer je bezoek vragen 2 metalen deksels mee te nemen - deur open en whap-kleng-whammes. Succes verzekerd dat je bezoek niet gestoord wordt door opdringerige katten ;-) :shock:
broetjes2015

Het gaat hier prima met die extra bak erbij, ik merk dat de kattenbak boven voornamelijk in de nacht en vroege ochtend gebruikt wordt dus als ze bij ons slapen dan lopen ze niet naar beneden.
De bak beneden wordt door de dag goed gebruikt.

Ik heb liever een extra kattenbak beneden staan dan dat er op andere plaatsen geplast wordt, zoveel werk is het niet en we hebben sowieso een erg mooie kattenbak gekocht voor de woonkamer bewust dus wat maakt het uit haha.

Het lukt gelukkig best goed om in en uit huis te komen zonder dat de katjes wegglippen tot op heden.
Vaak zitten ze niet meer in de hal en we letten gewoon super goed op, ik ga ze niet straffen omdat ze in de gang zitten of op de trap, ik doe wel eens gewoon wat geluid maken als Zazou bijvoorbeeld naast de deur zit als deze open moet, dan jaag ik hem weg want anders piept hij er tussenuit, hij is gewoon ontzettend nieuwsgierig.

Gisteren heb ik het luikje weer op slot moeten doen aangezien ik moest dweilen en om het duidelijker te maken voor de katjes heb ik er een tas voor gezet zodat ze het verschil zagen en direct zagen dat het nu dicht is, dat werkte best goed want ze hebben niet tegen het luikje zitten rammen, is gewoon direct duidelijker voor ze.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Je doet het super! Fijn dat alles en iedereen zijn draai goed heeft gevonden.
Lique - Moos
Huiskat
Huiskat

Bericht door Lique - Moos »

wat fijn dat ze al van het luikje gebruik maken.
Wij (mijn man) hebben dit weekend ook het luikje geplaatst. Alleen Moos gaat er dus niet doorheen. Hij kijkt ernaar en wacht tot er iemand door de deur gaat zodat hij ook naar boven kan glippen.

We laten het maar even zo, hij gaat er vast een keer doorheen.

De achterdeur blijft erg interessant voor Moos. Hij zit met zijn neus tegen de kier gedrukt dus van buiten naar binnen komen is verschrikkelijk oppassen geblazen.

Wat gezellig dat ze 's nachts boven slapen bij jullie. Daar hopen wij tzt ook op. Onze kinderen zijn inmiddels te groot om bij ons op bed te liggen, 12 en 10, dus we zoeken een alternatief hahahaha
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Je kunt samen met hem oefenen met het luik. Je doet hem een stukje open en houdt aan de andere kant een lekker brokje in je hand. En zo een paar keer heen en weer.
Ilone
Tijger
Tijger

Bericht door Ilone »

Gelukkig ook nog goede berichten, zou ik haast vergeten door alle ellende hier ;-) Inderdaad, je doet 't supergoed!

Haha lique als ze zich klein genoeg opkrullen past 't misschien nog wel? :lol:

Purrz:
*Pluis '03-'14
broetjes2015

@Lique-Moos, eerst durfden die van ons ook niet door het luikje, mijn man en ik zijn toen aan beide kanten van de deur gaan zitten en hebben ze een paar keer heen en weer door het luikje gelokt met een snoepje, na zoiets een half uurtje hadden ze het door en nu..... wordt er soms zelfs een sprintje getrokken en gesprongen door het luikje haha.

Het is ook gezellig dat ze op bed slapen, deden ze direct de eerste nacht al toen ze naar boven konden, en nu slapen ze elke nacht bij ons.

Hier maakt ze de deur op zich niet meer zoveel uit behalve als ze toevallig in de buurt zijn en de deur gaat open, dan moeten we wel echt goed opletten. Ze hebben nog geen sprintje getrokken naar de deur of zo maar ze zijn gewoon nieuwsgierig, ze zijn ook pas 5 maanden dus alles is interessant.
Lique - Moos
Huiskat
Huiskat

Bericht door Lique - Moos »

We hebben nog geen haast met Moos door het luikje krijgen. We zijn bang dat hij zich dan te veel gaat afzonderen. Moos is af en toe nog een beetje bangig en zondert zich dan graag af. Nu is dat onder de tafel. Daarom hebben we dus nog steeds kattenbak, eten en water in de woonkamer staan.

we hadden water boven staan maar als hij dan overdags met ons mee naar boven liep, kwam hij niet meer naar beneden want ja voor die bak water bleef hij lekker op zolder op ons bed liggen. Nu hebben we het water boven dus weer weggehaald zodat hij wel naar beneden moet.

Ben wel benieuwd naar je bengels? Heb je al een foto-album hier?
broetjes2015

Nee ik heb geen foto-album hier, zou wel willen maar ben nog niet zo lang lid en heb geen idee waar en hoe ik zoiets moet maken eerlijk gezegd.

Wij hebben ook bewust het voer en drinken beneden staan zodat ze ook naar beneden moeten komen.
Plaats reactie