Anne schreef:Ik heb het net even opgezocht in mijn fotoalbum maar hier hele goed ervaring met eurologist.
Alleen dankzij de eurologist, zonder ab kuren en ontstekingsremmers, is Happy totaal genezen van zijn steeds terugkerende blaasontsteking (idiopatisch)
Voor mij een duidelijk bewijs van de (goede) werking van eurologist
Beterschap, ik hoop dat ze gauw beter worden!
Fijn dat Happy genezen is!
Maar een "bewijs" zie ik ook hier niet in. Er kunnen andere factoren meegespeeld hebben. Misschien was hij gestresst en viel na een poosje de stress weg.
Maar nogmaals ik ben echt niet tegen het gebruik van eurologist op zich hoor.
Alleen in een acuut geval zoals bij Valentijn vind ik het persoonlijk onverantwoord om te gaan "rommelen" met zulke middeltjes. Ik zou toch echt voor meer zekerheid gaan.
Een kat met zoveel pijn, dan zou ik toch echt eerst uit willen sluiten of er meer aan de hand is.
Zoals b.v. met Dinky - daar was medisch ingrijpen echt heel noodzakelijk met die operatie.
Ik ben dus blij en opgelucht te lezen dat Valentijn grondiger wordt nagekeken.
Neem b.v. de Feliway - Bob is een enorme stress-kat. Momenteel gaat het prima met hem. Hij vlucht niet voor de bel. Hij heeft zich laten knuffelen zowel door Jojo als door Ilone.
Stel ik had een Feliway stekker erin gehad. Dan had iedereen dus enthousiast gejodeld, zie je hoe goed dat werkt. Of als ik hem kalmeringsmiddelen had toegediend - dan zou dat het "bewijs" zijn dat die middelen goed werken. Dus ja ik sta daar nogal sceptisch tegenover.
Terwijl hij nu zonder hulp een echt goede periode heeft.
Zo ook ten opzichte van eurologist. Er wordt dan meestal tegelijk meer veranderd, b.v. het voer of de situatie in huis. Wie zegt waardoor de kat opknapt.