ik heb het niet goed uitgelegd....oei..

kip kan verontreinigd zijn bv met de salmonella-bacterie.
en als je voor een forum schrijft dan moet je heel voorzichtig zijn vind ik en dus proberen rekening te houden met - ook - kleine risico's.
hier koop ik kip via AH en ik neem aan dat ze daar heel streng op hygiëne zijn.
ik ontsmet niet en alleen Enzo eet het. mits vers (geslacht en niet verpakt) en dat is ongeacht de houdbaarheidsdatum niet altijd het geval....
de bedoeling is dat de buitenkant van een stuk kip een seconde in kokend water wordt gehouden om eventuele bacteriën te doden. houd het stuk groot genoeg anders kookt het alsnog. even dopen dus.
en dan op een schoon bord of vel keukenpapier snijden of knippen met een schone keukenschaar.
en afhankelijk van het betr dier knippen/snijden in grote of mini-stukjes.
zwerfpoes Streep krijgt het als homp/formaat muis, Enzo zonder kiezen krijgt kabouterstukjes die hij met zijn tong naar binnen werkt en sopt.
de kip moet nog naar rauw dier ruiken anders herkennen veel katzels het niet.
hier eten de broertjes wel gekookte kip uit sommige merken natvoer maar halen hun neus op voor vers en rauw.
vers rauw lamsvlees is bij Enzo ook een succes en misschien in jouw geval ook te proberen. dat ruikt wat sterker en afhankelijk van waar je woont kun je dat bij Turkse slagers (niet halal!) makkelijk vinden.