Jet_99 schreef:Tuurlijk is het leuker om een maatje voor hem te hebben. Maar hij kan heus wel vanaf t begin af aan zonder maatje. Het zal wennen voor hem zijn om uit het nest te zijn, maar ik zal hem veel liefde geven.
Heel veel mensen hebben sowieso maar 1 kat, maar goed.
ervaren kattenpersoneeltjes weten dat kittens beter niet alleen moeten opgroeien. dat is niet goed voor hun ontwikkeling en geeft kans op gedragsproblemen.
zoek hier maar eens (zoekfunctie rechtsboven) op solokitten en/of gedragsproblemen.
en dat zijn geen luister en huiver verhalen maar praktijkgevallen die op het forum binnen komen met het verzoek om tips. 'want hij bijt' - 'hij plast overal behalve in zijn bak' - 'hij vernielt alles, vooral als ik weg ben' en zo kan ik doorgaan.
kittens hebben elkaar nodig om grenzen te leren ('knauw is au is piep is ik ga jou ook bijten') en dat geldt ook voor britjes. ze leren van elkaars voorbeeld en hun energie is onuitputtelijk, dat houd jij niet bij..
mensen spreken geen kattentaal, kunnen geen voorbeeld geven en als je denkt dat je een kitten op kunt voeden moet ik je ernstig teleurstellen.. bang maken ja maar echt opvoeden, welnee!

tuurlijk ga je hem veel liefde geven maar dat resulteert in een giga mensenbinding en kan hem tot aandachtsjunk maken. en dan heb jij als je thuis bent echt geen rust meer hoor.. en sommige katzels zijn niet te beroerd als ze geen aandacht krijgen om te gaan vernielen, of plassen of in planten of gordijnen hangen...
tuurlijk is dit waarschijnlijk geen leuk verhaal, maar neem maar aan dat we op het forum tig ervaring hebben.. en dus al vooraf je een paar aandachtspunten meegeven.. en denk niet dat het bij jou wel zal lukken..
annet, prachtige foto met al die heerlijke beertjes op bed, hihi hi hi