Ik ben vader van een gezin met 2 jonge kinderen, 1 volwassen kat en een zooi aquariumdieren.
De afgelopen dertig jaar heb ik altijd wel 1 of meerdere katten in huis gehad, het laatste jaar nog maar 1 kater, onze laatste poes gaf na zo'n 23 jaar de pijp aan Maarten.
Over een aantal weken krijgen we er een poes bij, dit betreft een noodopvang-gevalletje.
Het bedrijf waar mijn vrouw werkt bevind zich midden in een bosrijk gebied en deze poes overleefd nu minimaal 11 jaar in de vrije natuur. De laatste 4/5 jaar geven de mensen van dit bedrijf structureel bijvoeding, met name in de winter, ook hebben ze een bakje buiten staan waar ze enige beschutting zoekt.
Nu gaat dit bedrijf verhuizen en vrezen ze dat deze poes de komende winter niet zal overleven.
De weinige informatie over deze poes die we hebben is het volgende..
Deze poes is aanhankelijk en duidelijk niet bang voor mensen, springt ook gewoon op schoot, inschatting is dat ze nu 13 jaar is. Het betreft hier een schildpad-poesje (zelfde soort als die we 23 jaar hadden) die aan de kleine kant is.
Mijn vermoeden is dat ze de eerste jaren van haar leven gewoon met mensen is grootgebracht, dit aangezien ze dus makkelijk contact maakt.
Zoals men het daar ziet is ze niet goed meer in staat om voor zichzelf te zorgen, in de weekenden wordt er niet gevoerd en maandag lijkt ze uitgehongerd, verder is ze niet goed meer in staat om een beetje op temperatuur te blijven, ze voelt vaak koud aan.
Ze is ooit gesteriliseerd, verzorgd door de mensen van dit bedrijf dus, ze had om de haverklap weer een nestje, zodoende.
Maar we hebben dus nog een kater

Ongeveer 12 jaar oud, beetje een angstig katje, is destijds wat te vroeg uit het nestje gerukt denk ik, heeft vele jaren samen geleefd met een ander kater en poes, met de kater was ie beste vriendjes, met de poes niet, maar onze woning bied voldoende ruimte om elkaar te ontlopen en om een eigen territorium te bestieren, ging met 3 katjes dus altijd probleemloos.
Ook al is ie een beetje een angstig katje, hij is wel een knuffelige schootpoes.
Mijn vrouw en ik hebben aardig wat ervaring met katten ondertussen en gaan dus de uitdaging aan met deze poes.
Wij wonen in een ruime gezins-woning met 3 verdiepingen en vrije uitloop naar tuin en verder, in een rustige dorp.
We zijn van plan de zolder voorlopig voor haar te reserveren, daar laten we haar even tot rust komen en wennen aan de nieuwe geuren en geluiden etc..
En dan? Hoe kunnen we het beste deze nieuwe/oude poes introduceren in het leven van onze kater?
Hebben jullie tips? Valkuilen? etc.. alle info is welkom

Dank, Mark.