Ragdoll vraagje

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
ErnstJ
Kitten

Ragdoll vraagje

Bericht door ErnstJ »

Ik heb sinds 2 weken een Ragdoll van 1.5 jaar oud. Haar naam is Suzy en ze is ontzettend lief. Heel erg aanhankelijk en loopt overal met je mee naar toe :). Zelfs als ik naar de wc ga :P. Nu weet ik dat Ragdolls niet graag alleen zijn en ik ben zelf iedere werkdag van 7:45 - 17:15 weg.
Is dit echt een groot probleem?

Want ze heeft voordat ik haar kocht 3 weken vrijwel alleen gezeten, omdat haar eigenaresse in het ziekenhuis lag. Nu was er wel een andere kat aanwezig maar die was eigenlijk nooit binnen.
Is het ergens aan te herkennen dat ze een maatje wil?

Ik twijfel echt of ik er nog 1 bij wil nemen. Ben meer bang dat het niet 'klikt' straks.
Cerna

Re: Ragdoll vraagje

Bericht door Cerna »

Een kat van 1,5 kan in principe nog wel een andere kat accepteren en vooral Ragdolls zijn hele vriendelijke katten dus dat zal met een beetje geduld best wel lukken.

En ik zou daar wel voor kiezen want ik vind dat de kat anders wel erg veel alleen is en dan kan ze van verveling of jouw huis gaan renoveren of ze trekt zich helemaal in zichzelf terug. Beide geen fijne situatie.

Je moet er echter niet van uit gaan dat het na 1 dag al zal klikken tussen de beide katten en ik zou dus een weekje vrij nemen zodat je de introductie goed kunt laten verlopen.
Sommige mensen zijn van pats-boem-bij-elkaar-zetten introductie, maar ik kies liever voor de geleidelijke methode.

Mocht je dus besluiten om Suzy een vriendje te geven dan zou ik me goed inlezen op het forum zodat je weet hoe je de kennismaking het beste kunt aanpakken.
ErnstJ
Kitten

Bericht door ErnstJ »

Dank je wel voor je antwoord :).
Kan ik beter een poes of een kater nemen?
Cerna

Bericht door Cerna »

Die keuze is aan jou.
Men zegt dat katers wat gemoedelijker zijn dan poezen, maar ik heb vijf poezen en dat gaat prima samen.

Wel zou ik gaan voor een kitten van een maand of 6 dat al gecastreerd is. Dan zijn ze toch wat rustiger en de meeste wilde haren een beetje kwijt, maar nog niet echt een bedreiging voor Suzy.
Een volwassen kat kan ook, maar de acceptatie onderling is dan veel moeizamer.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ik heb mijn laatste kitten uit asiel Drachten. Daar castreren ze al met 3 maanden. Er zijn meer asiels die dat doen. Goede zaak vind ik, er zijn teveel mensen die te laks zijn om op tijd te castreren, waardoor het kittenoverschot elk jaar enorm is.

Ik zou je adviseren voor een mannelijk kitten te gaan 3-4 maanden en al gecastreerd. Dus uit een asiel waar ze aan vroegcastratie doen.
Er zijn ook cattery's waar alles gecastreerd de deur uit gaat. Dus een gecastreerd raskatertje zou dan ook kunnen.

Je poes zal een jong kitten het makkelijkst accepteren. Als je voor een volwassen kat gaat, zul je heel voorzichtige introductie moeten aangaan. Met de katten gescheiden via een hordeur, zodat ze aan elkaars geur en geluid kunnen wennen.
Een kitten kun je er normaal gesproken direct bij doen. Alleen als de poes erg heftig reageert kun je alsnog de voorzichtige methode toepassen.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Plaats reactie