Is me kitten ziek?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Cerna

Re: Is me kitten ziek?

Bericht door Cerna »

Wanneer je dat niet leuk vindt, moet je dat tegen je ouders zeggen. Een kat hoeft niet persé naar buiten en wanneer Lucy nog nooit buiten is geweest dan kan ze heel goed binnen blijven en heel gelukkig zijn. Moet je alleen wel goed oppassen met de ramen en deuren :smile:
En een grote klimpaal aanschaffen tot aan het plafond zodat ze zich goed binnen kan vermaken. Op zooplus staan hele mooie palen. Een voorbeeld (maar ze hebben veel meer keus): http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... 0cm/132459

Ik wil je niet opstoken tegen je ouders, maar wat doen ze wanneer Lucy toch naar buiten zou gaan en niet direct terugkomt? Gaan zij dan zoeken?
Strauss
Huiskat
Huiskat

Bericht door Strauss »

Me vader zegt dat al hun katten altijd buiten zijn geweest vroeger en ze nog nooit gestolen/aangereden zijn maar mijn vraag is: hoe weet een kat dat hij niet de weg over moet steken? wij wonen in een klein dorp in de provincie drenthe en me vader zegt dat het hier niet gevaarlijk is voor katten zoals in de stad maar ik weet niet of ik het wel durf voor lucy want ben gewoon bang dat ze toch dood gaat of mischien wegloopt of gestolen word of zo

we hebben grote krabpaal nog van me ouders ouwe kat van zolder gehaald ik zal straks even foto hier doen van Lucy :) me vader zegt ook dat het niet slim is met tuigje omdat lucy in de wielen van me rolstoel verstrikt kan raken en hij zegt dat lucy geen hond is en niet aan een lijn hoeft maar toen vroeg ik of ik dan voor me verjaardag een ren mag voor buiten en hij zou met me moeder overleggen dus ik hoop het!!! :)
Cerna

Bericht door Cerna »

Strauss schreef:Me vader zegt dat al hun katten altijd buiten zijn geweest vroeger en ze nog nooit gestolen/aangereden zijn maar mijn vraag is: hoe weet een kat dat hij niet de weg over moet steken?
Dat weet een kat dus niet want een kat heeft geen verkeersdiploma :smile: en druk verkeer houdt een kat vaak eerder aan één kant van de weg dan zo nu en dan een auto want dan zijn ze het niet gewend. En je hebt maar één auto nodig om een kat dood te rijden of zwaar te verwonden.
me vader zegt ook dat het niet slim is met tuigje omdat lucy in de wielen van me rolstoel verstrikt kan raken en hij zegt dat lucy geen hond is en niet aan een lijn hoeft maar toen vroeg ik of ik dan voor me verjaardag een ren mag voor buiten en hij zou met me moeder overleggen dus ik hoop het!!! :)
Ik ben het wel met je vader eens en denk inderdaad dat het riskant is (Dinie gaf dat advies toen ze nog niet wist dat je in een rolstoel zit), maar een ren zou een hele mooie oplossing zijn. Dan kan Lucy naar buiten en hoef jij je nooit ongerust te maken.
Ik duim dat het gaat lukken! :epray:
Strauss
Huiskat
Huiskat

Bericht door Strauss »

me ouders willen geen ren maar ik heb uitgelegd dat ik zo bang en verdrietig word als Lucy naar buiten moet en nu heeft papa gezegd dat ik Lucy binnen mag houden en dat hij gaat kijken of hij onze tuin kan afzetten maar we hebben een hele grote tuin dus hij zoekt manieren om dat het beste te doen nu ik denk dat ik me wel beter voel als Lucy niet buiten de tuin een ren is ook leuk want dan kan ik daar ook in mischien via een deur en dan met Lucy daar spelen maar alleen in de tuin kan ook zij me moeder maar eerst even binnen blijven tot ze oud genoeg is
Strauss
Huiskat
Huiskat

Bericht door Strauss »

bedankt cerna voor je hulp en steun ik denk ook dat katten niet goed snappen dat autos gevaarlijk zijn en me oom en tante hadden een keer dat hun kat vast zat in de motor van een auto 15 km lang :'( dat vind ik zo eng en zielig!!!
Cerna

Bericht door Cerna »

Graag gedaan en hou je ons op de hoogte?
Strauss
Huiskat
Huiskat

Bericht door Strauss »

Jaa is goed!! Als ik volgende week jarig ben geweest laat ik weten wat er komt ik hoop dat me vader de tuin kan maken maar anders ga ik vragen of ik planken mag in me kamer als soort trap voor Lucy dat ze boven kan zitten en lopen want heb op youtube gezien dat dat heel goed is en ook leuk en misschien als ik dat heb dat Lucy dan ook niet naar buiten wil of durft! :)
Cerna

Bericht door Cerna »

Dan wens ik je alvast een hele fijne verjaardag!
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Ook namens mij - een heel fijne verjaardag!

En ik hoop van harte dat je ouders een goede oplossing weten te vinden voor je lieve Lucy.
Dat is een goed idee zit- en ligplanken langs een wand. Katten zitten graag hoog en vinden het leuk op en neer te sjezen. Misschien ergens in een gang of hal of apart kamertje?
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Plaats reactie