Poes wordt helemaal gek van zacht voer

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Celinelef
Kitten

Poes wordt helemaal gek van zacht voer

Bericht door Celinelef »

Hoihoi,

Wij hebben nu sinds een jaar twee nieuwe poezen. De ene wordt al sinds het begin dat we ze hebben al helemaal gek als ze zacht voer krijgt. Ze miauwt dan aan een stuk door en rent als een speer met ons mee als we het neer willen zetten. Tot een paar weken terug miauwde ze alleen heel veel van het moment dat wij het voer pakten tot het moment dat het stond en ze ervan at. Sinds een paar weken miauwt ze de hele dag door, elke keer als een van ons de keuken in loopt. De katten hebben standaard brokjes staan dus daar kan het niet aan liggen. Wij vinden dit allemaal vreselijk irritant en de kittens die zij heeft gekregen, nemen dit van haar over. Haar in een andere kamer zetten helpt niet. Dan gaat ze alleen nog maar harder miauwen en aan de deur krabben. Heeft iemand een idee om haar hiermee te laten stoppen?
Rik
Tijger
Tijger

Re: Poes wordt helemaal gek van zacht voer

Bericht door Rik »

Celinelef schreef:De katten hebben standaard brokjes staan dus daar kan het niet aan liggen.
Uuuh, "daar kan het niet aan liggen"? Ik verkies ook een lekker sappige biefstuk boven een droge boterham :lol:

Maar ok. Hoe lang heeft ze het nestje al? Is het sindsdien? (misschien toch meer behoefte aan natvoer?) En... als een kat eenmaal doorheeft dat ie lekkerder eten kan krijgen (door b.v. te miauwen) dan is dat erg moeilijk af te leren. Mijn poes heeft ook altijd brokjes staan maar ze komt er nauwelijks aan. Ze wacht gewoon tot ze d't natvoer krijgt en mauwt ook als ik niet snel genoeg ben terwijl ze verse brokjes heeft staan. En als ik echt strak vol hou dan begint ze op een gegeven moment aarzelend aan een paar brokjes.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze echt honger heeft en nu behoefte aan meer eten heeft.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Zou het kunnen dat ze de harde brokken niet goed weg kan krijgen, door gebitsproblemen?
Wat voor brokken geef je, misschien vindt ze die brokken niet lekker, misschien minder goede kwaliteit?
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Hier wordt ik ook standaard achtervolgt naar de keuken in de hoop natvoer te krijgen en als ik het dan ook nog pak wordt madam hier ook 'gek' ;-)
Hier negeer ik het of geef een aai over de bol. Meestal gaat ze dan half verontwaardigd brokjes eten of ze loopt weer naar de kamer. Merk dat ze huidige brokjes minder lekker vind en daardoor meer 'zeurt' om extra lekker eten. Je zou de brokken dus tegen de loep kunnen houden (en als ze kittens heeft dan heeft ze ook meer eten nodig en kan je overwegen haar speciale brokken te geven ter ondersteuning)

Je zegt dat je twee poezen hebt sinds begin dit jaar waarvan eentje liefdesbeetjes geeft en nu heb je het ineens over kittens die het gedrag overnemen? Geloof niet dat ik de situatie niet helemaal voor me zie?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Ze kan ook ergens gebrek aan hebben door de dracht, bevalling en het zogen. Misschien een bloedtest laten doen?
Celinelef
Kitten

Bericht door Celinelef »

Wij geven ze kitten voedsel voor de extra voedingsstoffen sinds we zagen dat ze zwanger waren. Ze is wel wat dunner sinds ze kittens heeft gekregen maar begint langzaam weer aan te komen. Dus dat zit wel goed volgens mij. Ze krijgen nu brokken van Felix maar misschien is van merk veranderen wel een goed idee. Wie weet wordt het dan minder erg. :)
Dinky schreef: Je zegt dat je twee poezen hebt sinds begin dit jaar waarvan eentje liefdesbeetjes geeft en nu heb je het ineens over kittens die het gedrag overnemen? Geloof niet dat ik de situatie niet helemaal voor me zie?
Wij hebben een jaar geleden twee kittens opgehaald, de één daarvan geeft liefdesbeetjes en ze hebben beiden nestjes gekregen in de afgelopen maanden. Beide nestjes nemen het gedrag van de moeder die 'gek' wordt van nat voer over.
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Ik zou een A-merk kiezen.

Poes kan best ergens een gebrek aan hebben, bloedonderzoek zou aan te bevelen zijn.
Als je daar de kosten niet voor wilt opbrengen zou ik telefonisch consult aanvragen en aan de dierenarts vragen wat voor extra's je haar zou kunnen geven.
Een nestje is een flinke aanslag op haar lichaam.
Plaats reactie