Ik heb 2 katten in huis, een kitten genaamd Banjer en een poes genaamd Lily. Banjer is nu ongeveer 11-12 weekjes oud, en Lily is een jaar en paar maanden.
In het begin dat Banjer hier kwam was het heel spannend, Lily accepteert namelijk niet veel katten. Mag ze een kat niet, dan is het brommen en blazen geslagen. Daarna verstopt ze zich de hele week onder het bed. We hebben al 2 kittens geprobeerd bij Lily, ze voelde zich namelijk alleen. Dit zonder succes. Toen na de komst van Banjer, sloeg de vonk over. Banjer heeft zelfs een tijdje bij Lily gezoogd, alhoewel er geen melk uit kwam (gesterilliseerd) was het pure genegenheid.
Nu merk ik echter dat Banjer heel veel wil spelen met Lily (logisch!), maar dat Lily hier niet altijd zin in heeft. Ik ben nu heel erg bang dat Banjer de 'kattentaal' niet leert van Lily. Net zat Lily tegen Banjer te blazen. Geen slaan ofzo, maar waarschuwen. Banjer blijft het maar proberen met haar te spelen en donderstenen, maar dit vaak zonder succes. Doe ik er goed aan een kitten erbij te nemen van Banjer's leeftijd? En moet het een poes of kater zijn?
Wel wil ik hierbij vermelden dat ik vrij klein woon. Mijn appartement heeft een grootte van ong. 36 vierkante meter. Ik heb wel heel goed de hoogte in proberen te werken, door middel van een hangmatje aan de muur, een grote krabpaal op een salontafeltje gespijkerd zodat ze nóg hoger kunnen, een stellage kast waar Lily zich terug kan trekken (Banjer kan hier nog niet op springen), een oude tv waar ze op mogen, en sinds kort mogen ze ook op de tafeltjes (onder grote woede van mijn vriend

Doe ik er slim aan om er dus een kitten bij te nemen, zodat Banjer daar lekker mee kan spelen en Lily de rust van haar leven weer terug krijgt?
Groetjes Emma