Valeriaan speeltje

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Valeriaan speeltje

Bericht door Euforia »

Hallo dames

In het voorjaar heb ik een paar valeriaanplantjes geplant. Nu staan die mooi in bloei en had er graag wat speeltjes voor de pluisjes meegemaakt. Ze reageren beide zot op m'n thee waar valeriaan inzit.

Weet iemand hoe ik hieraan kan beginnen?

Alvast bedankt :)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Valeriaan speeltje

Bericht door Adriana »

voor zover ik weet komt het werkzame deel voor kattenspeeltjes uit de wortel van de volwassen valeriaanplant, dus dat betekent nog een paar jaar laten doorgroeien, slopen, drogen en versnijden..
je kunt valeriaanwortel hoogstwaarschijnlijk ook via internet kopen, ik heb het bij drogisterij Pigge in Haarlem gekocht (de hele treincoupé stonk naar het spul...... op de terugweg), weet niet of zij een internetwinkel hebben. in België zal het toch ook wel te koop zijn? even goegelen dus..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Valeriaan speeltje

Bericht door Dinky »

Ik kom op Internet alleen dingen tegen met valeriaan wortel.
Ook voor valeriaan thee wordt de wortel gebruikt ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Euforia
Poema
Poema
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 sep 2014 12:09
Locatie: Vlaanderen

Re: Valeriaan speeltje

Bericht door Euforia »

Och, ik dacht dat het van de bloemetjes kwam..
Bedankt voor de tips.. Zal dan inderdaad maar eens in een winkel gaan zoeken :)
artemis
Panter
Panter
Berichten: 445
Lid geworden op: 12 jan 2012 16:03

Re: Valeriaan speeltje

Bericht door artemis »

In België kan je valeriaanwortel kopen in natuurvoedingswinkels en ook bij Essenza. Maar het stinkt erg naar.... stinkvoeten.
Best stop je het in stoffen zakjes die je dichtnaait want los is het niet zo veilig. Hier had ik een kat die losse valeriaanwortel opat, de andere deed dat dan weer niet. Maar het eten ervan zou voor katten niet zo goed voor nieren en lever zijn. De geur kan geen kwaad.
Plaats reactie