Ik ben Pretzle, 27, getrouwd met een lieve man en verder helaas nog geen bewoners hier (qua Dieren... of kinderen).
Ik ben een echt dierenmens, opgegroeid in een huishouden met honden én katten (vaak meervoud van beide), kippen, konijn, cavia's, hamsters, ratten, vogels. Mijn man? Zijn moeder is (behoorlijk) allergisch en is dus niet opgegroeid met dieren.
Ik wil alleen een dier adopteren als mijn man er tenminste 'ok' mee kan zijn (hij hoeft er niet om te staan springen, maar zolang hij tegen is vind ik het onverantwoord om hem 'op te zadelen met een dier', maar ook een dier 'op te zadelen met mijn man'. Moeilijke situatie voor mij... Maar ondertussen is er wat speling gekomen (Yay!

Het is nog geen zekere ja, maar er zijn nu wel mogelijkheden tot echt bespreken en overwegen.
Nu willen we ook over een paar jaar graag kinderen, en mijn vraag is daar een beetje aan verbonden.
Ik zou graag een oudere kat uit een asiel adopteren. (En met ouder bedoel ik in ieder geval volwassen, maar ik sta zeker open voor een senior). Dit om meerdere redenen: Makkelijker/rustiger en een oude(re) kat een huisje bieden wat die anders misschien niet meer vindt. Kater/poes maakt mij niet uit. Zolang ik maar een kat tref die af en toe een knuffel komt halen bij mij is het goed. En... In het geval van een senior... (Vooral vanuit mijn man gedacht, moet ik toegeven) dan...

Niet verkeerd opvatten! Hoe dan ook, een dier is voor het leven (allemaal gelukkig netjes meegekregen van m'n ouders

Wat is jullie mening hierover? Suggesties? En ook... Stel dat we vrij snel kinderen zouden krijgen (denk binnen 2 jaar), is dat té veel verandering voor een oude kat? (Natuurlijk ligt het ook aan het karakter... maar in het algemeen gesproken?).
En, ik wil niet spreken van 'overhalen' (want mijn man mag ook zijn mening hebben! Hij is immers ook een volwassene), maar als iemand nog interessante info/anekdoten heeft om een sceptische partner stof tot nadenken te geven... dan hoor ik dat graag!
Alvast bedankt!