Naar een asiel gaan lijkt me een goed plan.
Als je een volwassen kat neemt, zoek er dan één die niet gewend is naar buiten te gaan en die het ook niet erg vindt om veel alleen te zijn. De kat die onmiddellijk op je af stapt, zou wel eens een kat kunnen zijn die graag veel aandacht wil. Ik zie dat niet als beste keuze in jouw geval. Een iets ouder stel zou wat mij betreft de beste keuze zijn. Als je dan weg bent, hebben ze altijd elkaar nog, wat voor jou ook een prettiger idee is.
Twee kittens is ook een optie, ik zie niet in waarom niet.
Marktplaats raad ik af. Mensen die hun kat een nestje laten krijgen, omdat ze dat zo leuk vinden of omdat ze te beroerd zijn hun poes te laten castreren, zouden niet zo makkelijk van hun kittens af moeten komen. Dan hou je deze praktijken in stand en er zijn al veel te veel katten die geen baasje kunnen vinden. Zelfs als ze gratis worden aangeboden, ben je, na entingen, chip en castratie vaak ook een stuk duurder uit dan via een asiel of andere goed kattenopvang. Kittens worden ook vaak te jong weg gedaan (men liegt ook over de leeftijd).
Een volwassen herplaatser van MP kan je wel doen, maar dan moet je zowel katten- als mensenkennis in huis hebben. Er wordt vaak een hoop info weggelaten of verdraaid. Een terugbreng optie is er dan vaak niet en die heb je bij een asiel en opvang wel.
Laat je vooral niet afleiden door de kleur, het gaat om het karakter van de kat en een goed asiel/opvang kan je daar alles over vertellen.
Ik ben benieuwd wat het gaat worden

!