Geruime tijd geleden heb ik jullie advies gevraagd m.b.t. de aanschaf van een kitten. Nog bedankt voor alle reacties!

Maar omdat het een huiskatje is, de de financiën het nu toe staan (hoera!) en op jullie eerdere advies, willen we een kameraadje voor haar erbij halen. En laat de broer van mijn beste vriendin nou een nestje hebben!

We willen de acceptatie zo goed mogelijk laten verlopen, dus heb ik 2 vraagjes. Kunnen we het beste nog een poes kiezen of is het beter om er een katertje bij te nemen? Ik heb gelezen dat het beter is om een kat van het andere geslacht te nemen, maar andere spreken dat weer tegen, omdat het nog om twee kittens gaat. Dan zou het niet heel veel uitmaken.... Wat vinden jullie?
Daarnaast heb ik nog een vraag over de introductie. Tegen de tijd dat de jongere kitten oud genoeg is om het nest mag verlaten zal Pancake 9 maanden zijn. Hoe kunnen we de introductie het beste aanpakken? Kunnen we het beste het stappenplan voor een rustige introductie volgen? Of kunnen we de kitten ook in een reismandje in de kamer zetten en dan kijken wat er gebeurd?
Alvast heel erg bedankt voor al het advies!