Wat te doen met Tetsu
- BloemTetsu
- Tijger
Wat te doen met Tetsu
Zoals jullie weten is Tetsu een dwaas en weet hij niet waar hij woont. Afgelopen jaar had hij enigszins geaccepteerd dat hij de tuin niet uit kan (andere katten lukt het prima). Als hij een keer eruit was vonden we hem op vaste plek (waar we rondje liepen)
Maar sinds de lente is begonnen is hij non-stop bezig om te ontsnappen. Meerdere keren per week staat de buurvrouw voor onze deur of lopen we weer door de buurt heen. En we blijven de omheining aanpassen en extra spelen met hem.
We kunnen roepen wat we willen, maar alleen als hij ons ziet komt hij.
Maar nu komt het: afgelopen tijd vinden we hem terug bij het huis. Eerst in de gang naast buren, in de tuin van buren, voor het huis.
Hij is gewoon niet tevreden met wat we hem bieden.
Nu zit ik er sterk aan te denken om hem wel los te laten en door het weghalen van obstructie kan hij er ook weer in. Als we gaan experimenteren zorgen dat we beiden een paar dagen thuis zijn.
Hoe gaan we dat aanpakken? De buurt kent hij ondertussen prima. Zijn route die we lopen zit in zijn systeem.
De loc8tor werkt niet meer, en hopelijk is dat opgelost door een batterij er in te doen.
We hebben hem 2 keer ergens vandaag gehaald en dat was na 6 dagen weg te zijn geweest. De eerste keer stond er een kar in de brandgang en waren de eksters boos (omdat Bloem net een jong had gegeten, overigens zijn ze nog steeds boos)
De 2e keer regende het hard. Hoewel hij laatst wel in de stromende regen buiten was om te ontsnappen, dus of dat een probleem is.
Bloem loopt los en dat gaat goed. Het is een rustige en katvriendelijke buurt met weinig verkeer. Dus ik neem het risico.
Maar sinds de lente is begonnen is hij non-stop bezig om te ontsnappen. Meerdere keren per week staat de buurvrouw voor onze deur of lopen we weer door de buurt heen. En we blijven de omheining aanpassen en extra spelen met hem.
We kunnen roepen wat we willen, maar alleen als hij ons ziet komt hij.
Maar nu komt het: afgelopen tijd vinden we hem terug bij het huis. Eerst in de gang naast buren, in de tuin van buren, voor het huis.
Hij is gewoon niet tevreden met wat we hem bieden.
Nu zit ik er sterk aan te denken om hem wel los te laten en door het weghalen van obstructie kan hij er ook weer in. Als we gaan experimenteren zorgen dat we beiden een paar dagen thuis zijn.
Hoe gaan we dat aanpakken? De buurt kent hij ondertussen prima. Zijn route die we lopen zit in zijn systeem.
De loc8tor werkt niet meer, en hopelijk is dat opgelost door een batterij er in te doen.
We hebben hem 2 keer ergens vandaag gehaald en dat was na 6 dagen weg te zijn geweest. De eerste keer stond er een kar in de brandgang en waren de eksters boos (omdat Bloem net een jong had gegeten, overigens zijn ze nog steeds boos)
De 2e keer regende het hard. Hoewel hij laatst wel in de stromende regen buiten was om te ontsnappen, dus of dat een probleem is.
Bloem loopt los en dat gaat goed. Het is een rustige en katvriendelijke buurt met weinig verkeer. Dus ik neem het risico.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Re: Wat te doen met Tetsu
Wat enorm vervelend dat Tetsu steeds ontsnapt.
Zou fijn zijn wanneer de loc8tor weer zou werken dat wanneer jullie hem kwijt zijn hij sneller te lokaliseren is.
Ik zou de tuinbeveiliging dan gewoon weghalen en zien wat er gebeurt.
Zou fijn zijn wanneer de loc8tor weer zou werken dat wanneer jullie hem kwijt zijn hij sneller te lokaliseren is.
Ik zou de tuinbeveiliging dan gewoon weghalen en zien wat er gebeurt.
Die dwaze tetsu toch.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
- BloemTetsu
- Tijger
De loc8tor gaat wel aan, maar hij vindt niks...nadeel van het testen is dat Tetsu naast me staan voor voer. Betekent wel dat hij goed geconditioneerd is destijds. Ding werkt voor de geboorte van F. niet meer.
Denk dat we de batterijen van zender en ontvanger moeten vervangen. Zijn natuurlijk 3 verschillende platte dingen.
Vandaag heeft hij een tevreden dag.
Denk dat we de batterijen van zender en ontvanger moeten vervangen. Zijn natuurlijk 3 verschillende platte dingen.
Vandaag heeft hij een tevreden dag.
- BloemTetsu
- Tijger
Maandag zijn de poorten open gegaan en nu komt hij 75% van de tijd zelf binnen gehuppeld rond etenstijd. De overige keren is een rondje in de buurt met de loc8tor voldoende en in 5% van de tijd moeten we het zoekrondje uitbreiden.
S. heeft nog wel een gps ding aangevraagd, omdat hij geen vertrouwen had in loc8tor en gewoon wik weten waar onze dwaas zit. Die dag vond hij hem niet, de dag erna kwam hij 1 keer zelf thuis rond etenstijd en nu tot nu toe op alle voertijden.
S. heeft nog wel een gps ding aangevraagd, omdat hij geen vertrouwen had in loc8tor en gewoon wik weten waar onze dwaas zit. Die dag vond hij hem niet, de dag erna kwam hij 1 keer zelf thuis rond etenstijd en nu tot nu toe op alle voertijden.
Fijn dat het goed lijkt te gaan 

- BloemTetsu
- Tijger
Experiment gelukt.
De buurvrouw stond alleen net in de tuin, alleen deze keer niet met Tetsu, maar nu met F.. Deze was de tuin uit gegaan zonder dat wij het wiste/zagen en stond bij haar in de poort.
Ik had de poort niet goed op slot gedaan,
De buurvrouw stond alleen net in de tuin, alleen deze keer niet met Tetsu, maar nu met F.. Deze was de tuin uit gegaan zonder dat wij het wiste/zagen en stond bij haar in de poort.

Ik had de poort niet goed op slot gedaan,
kop van dit onderwerp moet dus worden wat te doen tetsu en F hihihi
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Hm, F ook maar een GPS zender om doen?
Of chippen? 

denkt F nu dat hij kat is of denkt tetsu dat hij mensje is??
- BloemTetsu
- Tijger
Bij de loc8tor zitten 2 zenders
Moet nog wel batterijen in de 2e.
Hoewel een extra schuifslot op de poort ook geen kwaad kan.
Ik denk dat Tetsu denkt dat hij een ongecastreerde kater is en die moet zijn buurt en de mensen en vrouwtjes vinden in de buurt en ik denk dat F. denkt dat de wereld ontdekt moet worden.
Dus eigenlijk dezelfde intrinsieke motivatie

Hoewel een extra schuifslot op de poort ook geen kwaad kan.
Ik denk dat Tetsu denkt dat hij een ongecastreerde kater is en die moet zijn buurt en de mensen en vrouwtjes vinden in de buurt en ik denk dat F. denkt dat de wereld ontdekt moet worden.
Dus eigenlijk dezelfde intrinsieke motivatie

Laatst gewijzigd door BloemTetsu op 18 jun 2015 10:58, 1 keer totaal gewijzigd.
waaahhh kinderen zijn dus net ongecastreerde katers, of ongecastreerde katers zijn net kinderen