Hoi, ik ben bang - omdat het maar één oog is- dat de DA of de assistente die voor de oogjes gezorgd hebben tijdens de narcose met het pipetje/flesje of waar de vloeistof ook inzit gewoon in zijn oogje geprikt hebben. Anders zou hij inderdaad van beide ogen last moeten hebben én was het allang over geweest; ogen genezen heel snel van een klein krasje over het algemeen als ze bv buiten een takje in het oog hebben gehad o.i.d. dan merk je niet zoveel alleen dat poes steeds zijn of haar oog dichtknijpt.
Als het hoornvlies of het oog echt flink beschadigd is zie je een blauw wit waasje, dat is een overvloed aan vocht, vergelijkbaar met een blaar en zijn vaak ook de pupillen niet even groot. Dat hoeft dus niet te betekenen dat het ontstoken is maar ziet er wel akelig uit!!
In dat geval zou je regelmatig op controle moeten komen en na 2 weken of iets langer zou het genezen moeten zijn.
Die tijd is nog niet om begrijp ik, en gelukkig neemt je DA het wel serieus lijkt me, er wordt inderdaad met een vloeistof gekeken waarin de stof fluoresceïne alleen hecht aan beschadigde cellen en oplicht onder een UV lamp. Je DA heeft dus wel goed gekeken of en hoe ernstig de beschadiging was als ik het zo lees en je was er razendsnel bij, dat is alleen maar gunstig!!
Ook moet je dan inderdaad een week of 2 blijven druppelen en regelmatig op controle en dat lijkt allemaal te gebeuren.
Ik snap dat je er stevig van baalt; je levert een gezonde kat af en krijgt hem met een beschadigd oogje terug... niet leuk

maar ze doen wel alles wat ze kunnen om het recht te breien, vrienden van me kregen eens een hoop gedonder met hun DA omdat hij ging ontkennen dat er ooit iets mis ging in zijn praktijk (oh..? foutjes kunnen gebeuren hoor.. overal!).
Zolang de DA het gewoon als nazorg van de castratie beschouwd lijkt mij dat hij correct handelt en ook beide oogjes gedruppeld zijn tijdens de operatie omdat het er maar 1 is die beschadigd is.
Nu is het zo dat ik zelf elke dag oogdruppels gebruik, al jaren en zou het dus slapend kunnen; toch komt het een hele enkele keer voor dat ik in mijn eigen oog prik

en dat is heel vervelend, loop ik ook 3 dagen te knipperen met dikke luikjes dus ja, hoe ervaren ook een ongeluk zit in een klein hoekje.. net even schrikken van iets terwijl je druppelt, kan gebeuren en ik denk dat het over een weekje wel beter is met zijn oogje omdat ze de beschadiging écht goed bekeken hebben.
Ik zou me niet al teveel zorgen maken, zo te lezen wordt e.e.a. goed behandeld en zolang de DA zijn verantwoordelijkheid neemt (de kosten dus ook niet aan jou doorberekend, het is overduidelijk bij hem in de praktijk gebeurd..) is het over een weekje weer over hopelijk!
Sterkte en laat nog even weten hoe het oogje geneest, toch altijd griezelig iets aan de oogjes. Geneest hij verder wel goed van de castratie? Ik hoop dat het meevalt allemaal, het is gewoon bijzonder vervelend om het netjes te zeggen..

.