Poes Sara van 10 jaar wil niet meer zitten

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
Sara2005
Kitten

Poes Sara van 10 jaar wil niet meer zitten

Bericht door Sara2005 »

Beste allemaal,

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Mijn poes Sara is nu 10 jaar en wil sinds kort niet meer gaan zitten als ze eet. Ook gedurende de rest van de dag zit ze niet op haar kont. Ze zit schuin en zoekt voor haar de meest comfortabele manier om te zitten. Ik heb Sara enkele jaren geleden uit het asiel gehaald, zij had toen ook al het probleem dat ze moeilijk recht kon zitten. Volgens het dierenasiel kwam dit door hetgeen zij in haar verleden heeft meegemaakt. Ze heeft waarschijnlijk toen zij jonger was een trap op het achterste gedeelte van haar rug gekregen. Het lijkt erop dat Sara geen pijn heeft, maar dit is vaak bij een kat toch al lastig aan te geven.

ik hoop dat jullie me misschien tips of suggesties kunnen geven.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.

Groetjes,

Sara en Sandra
Cari
Tijger
Tijger

Re: Poes Sara van 10 jaar wil niet meer zitten

Bericht door Cari »

Tip: een bezoekje aan de dierenarts.
Verzoek: je andere topics met deze vraag verwijderen, dan blijft het forum overzichtelijk.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Sara2005
Kitten

Bericht door Sara2005 »

Hoi Cari,

Sorry er was inderdaad iets misgegaan. Ik heb al geprobeerd om ze te verwijderen, maar op de 1 of andere manier krijg ik het niet voor elkaar...ik zal dus waarschijnlijk wel iets niet goed doen.

In ieder geval bedankt voor je snelle reactie. Waarschijnlijk is het inderdaad het beste als ik een bezoekje breng aan de DA.

Groetjes,

Sara en Sandra
Adriana

Bericht door Adriana »

ja en nu gaat er weer iets mis...

het forum is vandaag beetje traag maar voert wel alle opdrachten uit.
dus even heel rustig wachten totdat je je bericht geplaatst ziet na één opdracht en als je dubbel hebt geplaatst dan op het vakje met kruisje klikken rechtsonder in het tweede bericht. daarmee kun je dat bericht verwijderen maar wacht daar niet te lang mee.

en voor die stortvloed aan gestarte topics: even lief mailtje naar Admin met verzoek om ze weg te halen..
Rik
Tijger
Tijger

Re: Poes gesteriliseerd, wilt geen romper om.

Bericht door Rik »

Is Sara door de DA medisch onderzocht? Volledig bloedonderzoek e.d.? Als ze al streng onder dieet staat dan vraag ik me af wat een "dieetclub" nog toe zou kunnen voegen. En als ze dan niet afvalt dan denk ik eerder aan te weinig beweging en/of een medisch onderliggende oorzaak.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
nellebel
Tijger
Tijger

Re: Overgewicht bij kat

Bericht door nellebel »

ben met mijn nellie daar ook geweest, uiteindelijk leverde het zoveel stress op (zij vrat ook vanwege traumatisch verleden). iedere maand moet je met je kat naar de DA, daar ben ik mee gestopt. ik weet niet hoe gemakkelijk jouw kat hierin is. voor die van mij was het vervoer zo stress vol en het bij de DA zijn. nellie kreeg afgemeten haar voer, verspreid over 6x per dag. je zult eerst duidelijk moeten krijgen of ze teveel eet of niet, en dan kun je lichamelijke oorzaken uitsluiten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Sara2005
Kitten

Bericht door Sara2005 »

En wat voor soort voet gaf je haar? Voor Sara geeft het ook veel stress en ze eet niet overdreven veel. Ze krijgt verdeeld over de dag 60 gram. En eet vaak niet eens alles op. Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed meer wat ik nog kan doen. Het vreemde is is dat ze zelfs nog nooit een bloedonderzoek of rontgenfoto's heeft gehad.
Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

Als ze al op dieet staat dan vraag ik me af wat een "dieetclub" nog toe zou kunnen voegen. (Wat doen ze eigenlijk bij een dieetclub?) En als ze dan niet afvalt dan denk ik eerder aan te weinig beweging en/of een medisch onderliggende oorzaak. Het is dan ook raar dat ze nog geen volledig bloedonderzoek gehad heeft. Nu weet ik zo even 123 niet welke aandoening overgewicht kan veroorzaken. Een te traag werkende schildklier komt bij katten niet (of zelden) voor. Maar ik neem aan dat er wel meer oorzaken bestaan. Een volledig bloedonderzoek is niet goedkoop maar als er uiteindelijk niets uitkomt heb je daar wel zekerheid over en je hebt een referentiekader van de waardes.

Heb je overigens ook wel eens natvoer geprobeerd?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Sara2005
Kitten

Bericht door Sara2005 »

Hoi Rik ik vind het ook vreemd dat ze nog steeds geen volledig bloedonderzoek heeft gehad. Nat voer kan Sara helaas niet tegen en kan ze alleen maar droogvoer verdragen. Ik had ook gelezen dat een traag werkende schildklier bij katten niet of zelden voorkomt. Aangezien ik nu al jaren bij dezelfde dierenkliniek kom. Denk ik nu echt dat het beter is voor een second opinion.
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

nellie kreeg light voer van hills. dieetclub betekende bij ons vooral dat je maandelijks met je kat naar de DA gaat bij de assistente. dan werd ze gewogen en er werd een boekje bijgehouden met haar gewicht. dan werd er gesproken over bewegen, eetpatroon e.d. ik liep er bijv tegenaan dat nellie alles bij elkaar jankte voor eten en dat leverde veel stress op voor mijn stresskip. zij mocht toen groentes erbij eten (dol op erwtjes en spruitjes). dan ging je een maand later weer en evalueerde je de afspraken. ook tipt e.d. kreeg je dan. maar het leverde voor haar zoveel stress op in de reismand, het wegen , vreemde die aan haar zaten en de stress en gejammer om het eten. nellie bleek vooral dik te zijn geworden van de prednison kuur die ze had gehad (ze likte haar hele buikje kaal en toen dachten ze nog allergie, bleek ook stress). dat gewicht is er nooit meer afgegaan (tot ze ziek werd)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Sara2005
Kitten

Bericht door Sara2005 »

Hoi Nellebel Sara miauwt helemaal niet om eten. Vaak eet ze niet eens alles op. Het gaan naar de DA levert haar wel stress op. Maar ik vraag me echt af of zo'n dieetclub wel nut heeft. En of het misschien beter is om voor een second opinion te gaan.
nellebel
Tijger
Tijger

Bericht door nellebel »

Dan zou ik het niet doen. Stress is niet fijn voor haar. Zit ook eerder te denken dan aan iets lichamelijkheid. Trage stofwisseling of schildklier die te traag werkt
Sara2005
Kitten

Bericht door Sara2005 »

Bedankt voor de tip. Ik ga er zeker achteraan.
Plaats reactie