Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
Nina1967
Poema
Poema

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

@ Samantha
Schrik van je berichtje, dat zo kort na Gizmo.....
maar hoop dat het meevalt en Misty geen nierfalen heeft, of alleen beginstadium.

Hoe oud is ze? Wanneer ze al een senior is kan nierdieet sowieso geen kwaad....wanneer ze op
Hills is uitgekeken kun je RC renal zakjes proberen, die vond Snoet gelijk lekker.....mooi dat ze de Clinic brokken lekker vindt!!

Snoet ging heel goed, kreeg ook maagzuurremmer maar is vandaag weer misselijk en krijg er niets in :-(
Begin weer angstig te worden, ze is pas vorige week nog gespoeld....

@ Dian
Duim voor je dat ze weer gaat eten!!!!!
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Featherr
Jaguar
Jaguar

Bericht door Featherr »

Ze is over een week 16. Dus wel een half oudje. Ze kreeg ook niervoeding maar toen kwamen we er achter dat ze diabetes had en dat ging natuurlijk voor. Ze krijgt nu een hoog eiwitrijk dieet. Dat hebben we vandaag meteen veranderd. Over een maand of 2 weer prikken en dan kijken of dr waarde beter zijn. Ik hoop het wel.

En ja.. Giz is net een maand geleden. Heel snel :(
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Nina1967
Poema
Poema

Bericht door Nina1967 »

Je bent er op tijd bij en dat is heel goed....en ze eet het nierdieet, dat is ook positief....probeer je niet al te veel zorgen te maken en te genieten van je vakantie maandag :-)
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
dclizzy
Lynx
Lynx

Bericht door dclizzy »

@feather toch wel redelijk goed nieuws.
@ nina ik kon gisteren niet inloggen, lizzy heeft pronefra, maar gaat erna vaak spugen. Dus ik had het haar al 2 maanden niet gegeven.

Ze eet slecht, vlieg me wel aan als ik met een nier snoepje komt. Maar ze komt op 15 gr pd droog voer. Dat moet minimum 35 gr zijn( ze beweegt weinig) nu ben ik veel weggeweest omdat ik met debruidloft bezig was. En lzzy eet niet uit bakje alleen als ik er bij zit.

Ik heb 9 soorten . Ze allemaal neer gezet, maar niets at ze.
Ze past normasl drinkt niet meer dan normaal poept gewoon . Niet droog, likt uitgenepen natvoer saus,
Maar ik krijg er niet getriggert.

Ze is de laatste 2 weken 2 ons afgevallen. In totaal weer 3 ons. Ze weegt nu ipv haar 3.8 weer 3.5
Ze valt nu bij de botten van haar kont in.

Het lijkt wel luiigheid om te eten. Ik voed haar nu ieder 2 uur. Ook snachts Maar ook dat doet ze niet

Morgen anders maar naar de da of even bellen . Maar ja een kat zonder klachten word moeilijk uitleggen.
Jij ook sterkte met snoet. En dat ze snel gaat eten
Oja mac samuel is dat het zelfde als pronefra..

Groetjes dian
Onderhand getrouwd
Nina1967
Poema
Poema

Bericht door Nina1967 »

@ Dian
Allereerst van harte gefeliciteerd! !!!!!
Wat lastig he....wert precies wat je bedoelt. ..Wanneer Snoet moeilijk eet dan moet ik er ook bij zitten...en is zo frustrerend wanneer het niet luktm..ben er ook altijd een paar x uit wanneer ik moet slapen. Was zo blij dat het weer goed ging...
Wildr Pronefra uitproberen maar nu ze misselijk is maar niet sinds Lizzy er misselijk van werd.
Duim voor alle poezels dat het weer beter gaat
dclizzy
Lynx
Lynx

Bericht door dclizzy »

Dank je nina. Mijn eerste huwelijk op mijn 50ste. Lol had het als puber anders gepland. Maar weet nu dat dingen pas komen waneer het zich meld . Lol

Er zit nu al 10 gr in. Lizzy is op zijn zachts gezegt een eigenwijze muppet. Ik heb haar natuurlijk al door en door verpest.
Als mevr voor de deus zit gaat de deur open. Drinkt ze geen water en blijft er decadent naast zitten, dan vlieg haar assistente om het water nogmaals te verversen.
Als ik ook een middag ben weggeweest krijg ik geen kik als ik thuis kom.

Hopelijk nu alles wee normaal gaat, kan ik haar op de poot blijven houden. Ik zit onderhand ook in maand 8 terwijl de da haar 6 weken tot het kon niet mac 6 maanden.
Ze zit nu op het balkon en loopt rond.

Toch de pronefra na het eten erin gegooid. Zucht ,ze drijven je tot waanzin :shock:
Featherr
Jaguar
Jaguar

Bericht door Featherr »

Ik ging vandaag pijnstilling vragen voor Snoopy. Ik vroeg Onsior maar die hadden ze niet.
Dus ik zei dat ik die graag wilde want die werden door de lever uitgescheden.
Maar de dierenarts zei dat het via de nieren werd uitgescheden én het mocht absoluut niet gegeven worden met nierfalen..

Nu heeft dat niet en heeft die rimadyl gehad. Maar ik vond dit toch wel raar..
Wordt dit niet juist gegeven aan nierkatten?..
♥ Chloe & Aylin ♥
dclizzy
Lynx
Lynx

Bericht door dclizzy »

@feather, ik herken het. `ik zat lizzy vorig jaar gewoon lekker haar antibiotica te geven toen ik hier van alles las. `ik heb ff gegoogled. misschien heb je hier wat aan. ```tis niet positief….. Het is vervelend dat dierenartsen altijd alles maar goed blijven praten. Zo zie je door de bomen het bos niet meer.

dit stuk komt uit de kassa site van de vara .

Zie 2 belangrijke sites erover:

http://www.petmd.com/blogs/fullyvetted/ ... dHAyTsvuAh

http://www.drugs.com/vet/rimadyl-caplets.html

Mijn eigen verhaal erover kun je vinden op:
http://jobenthes-blogje.50plusser.nl/?p ... arschuwing
Featherr
Jaguar
Jaguar

Bericht door Featherr »

Nee je leest niet goed ;) Rimadyl is inderdaad ook niet geweldig goed voor de nieren. Maar ik heb het over onsior. Terwijl er hier op het forum bekend is dat je dat het beste kan geven aan nierkatten.

In je verhaal lees ik dat ze prednison kreeg + rimadyl. Dat mag absoluut niet.
En Snoopy krijgt maar 5 dagen rimadyl. Het is dit of prednison.
Prednison is nog slechter. Dus we kiezen 5 dagen rimadyl + tramadol. Dat mag wel.
Heel slecht van je dierenarts dat ze prednison gaf en rimadyl...
♥ Chloe & Aylin ♥
Nina1967
Poema
Poema

Bericht door Nina1967 »

Snoet heeft vandaag weer te weinig gegeten en merk dat ze na het eten erg vol zit. Ze heeft altijd een zwakke masg gehad en vraag me af of het nierdieet misschien te zwaar is.
Niet dat ik er iets aan kan veranderen. De maagzuurremmer krijg ik er niet meer in. Bij de geur van easypill rent ze weg...ruikt te sterk.
Snap het niet meer....de waardes waren zo mooi gedaald. Met een ureum van 47 leek ze minder misselijk dan nu met 18 :-(
dclizzy
Lynx
Lynx

Bericht door dclizzy »

@nina verdorie nog aan toe.
Wat eet snoet. Ik geef lizzy nu iets aangelengde natvoer door een thee zeefje . De rest gooi ik weg allleen sap .tja het is duur maatR zo drinkt ze ook nog voedingsstoffen.
Hoeveel soorten heb je .
Lizzy heeft nl 4 weken van een soort gegeten en nu is het weer dubben wat ze nu WILT eten

Heb je hier privee berichten stuur anders ff je adress op en dan doe ik 9 soorten nierdieet droogvoer in zakjes en stuur het na je toe. Dan kan je kijken of ze opeens iets anders heel lekker vind. Zonder dat je voor een kleine 100 euro hoeft uit te proberen .

Verwarmen van nat voer kan helpen dan geurt het meer . Misschien kleinere porties. ( ik weet zeker dat je dit allemaal al geprpbeert hebt)
Hier heb ik de ervaring eerst gekookt water 10 min af laten koelen in de waterkoker. Als het er te neet opgaat schijnt het brokje te koken en is de smaak weg ( zegt lizzy) ik houd ook wel eens brokjes een paar minuten in mijn hand zodat door de warmte de lucht meer uit komt
Krijg je die maag pil niet in een zwap achter in haar keel.??? Ik laat lizzy niet ruiken,doe haar bek open en duw de pil achter in haar strot ze hoeft dan geen eens meer te slikken . Maar zij is makkelijk
Ik geef lizzy ook van huisdierenats online Is zon chinees poppetje Rehminea voor nierfalen . Toem
N ik dat ging gebruiken zag ik bij lizzy meteen vooruitgang

Het blijft moeilijk omdat lizzy haar nierfalen door niercysten komt waardoor ze veranderen in geplofte olibollen. Tot er geen nierfunctie meer is . En het toch een ander proces is dan nierfalen..
Zuchttt
Kijk er maar mee wat je doet. Sterkte voor jou en een knuffel voor snoetje
Dian
dclizzy
Lynx
Lynx

Bericht door dclizzy »

@feather ik was inderdaad weer te vlug.. Zucht .ik heb dat vaker. Het was niet mijn verhaal. Maar van iemand die op het kassa forum had gereageerd( dom dat ik gewoon een ander merk in mijn hoofd had) ik heb lizzy in mijn ontwetend heid toen 7 dagen metacam gegeven.
Een positief iets , toen het gebit van mijn zus haar kat 10 jaar oud werd gedaan. Heb ik haar terug gestuurd met de metacam en het lijstje wat hier ooit stond meegegeven .
Sorry sterkte met de kat
Dian
Nina1967
Poema
Poema

Bericht door Nina1967 »

Hoi Dian,

Dank je voor je antwoord :-)
Heb alles al geprobeerd....
Harde brokken eet ze al lang niet meer, doet zeer aan haar tandjes (ze had altijd natvoer en harde brokken maar stopte al een half jaar geleden met eten van haar harde brokken) maar super lief voor het aanbod!

Ze eet RC renal zakjes brokjes in saus en heb nog RC renal blik gegeven wat ze wel enthousiast op at maar dat is nogal vet en daarna zag ik gewoon dat het haar zwaar viel.

Ze is gewoon niet lekker en hoe meer iets sterk ruikt hoe meer ze ervan walgt....
pillen kan ik haar niet, ze wordt zo bang voor me, dat ze dan alleen nog maar onder het bed zit, zich terug gaat trekken en depressief wordt en vervolgens helemaal niets meer eet....wil ook niet dat ze bang voor me wordt.

Dus mocht het morgen niet beter worden wordt het weer een trip naar de dierenarts...maar het is nog zo kort geleden :-(
Ze eet wel maar heel weinig en daarna smakt ze en zit duidelijk vol. Drinken doet ze nu iets meer, maar logisch omdat ze minder vocht uit het natvoer krijgt.
Dinsdag ging alles nog goed, had ze nog haar maagzuurremmer gehad.
Woensdag ging ik nieuwe halen maar die heb ik niet meer kunnen geven omdat ze misselijk was.
Ze had ook wat vocht gespuugd. Dus de misselijkheid komt niet doordat ik gestopt ben met de maagzuurremmer, want die had ze de dag ervoor nog gehad.

Dikke knuffel voor Lizzy
en natuurlijk de andere nierpoezels
Featherr
Jaguar
Jaguar

Bericht door Featherr »

He jakkie. Ik weet hoe je je voelt. Machteloos en verdrietig maar hey. Misschien heeft ze gewoon weer een infuus nodig. Gizmo had er toen ook 2 snel achter elkaar nodig en toen heel lang niet.

Nou door dat verhaal over die rimadyl ben ik doodsbang. Dus morgen ga ik ook urine inleveren van de hond. Ondanks dat die absoluut geen tekenen vertoont wil ik 100% zeker weten dat die geen nierproblemen heeft.

En als die dat wel heeft (hij is al 11) dan weet ik echt even niet meer wat te doen. Dan is er daarboven echt iemand die me haat.. dat zou het 4e beestje zijn in 2 jaar.

Duimen? Ajb?
♥ Chloe & Aylin ♥
Nina1967
Poema
Poema

Bericht door Nina1967 »

Samantha ik duim voor je hoor!!!!
Snap heel goed dat je bang bent, wanneer je die ellendige ziekte hebt meegemaakt met je beestjes ben je niet meer zo onbezorgd...

Ja ik kijk even hoe ze is wanneer ik thuis ben en of ze gelijk gaat eten of niet...en of ze haar eten wat ik heb klaargezet op heeft.
Plaats reactie