Mijn Kimba (britse korthaar kat 12 jaar oud) heeft een hele gevoelige maag, die na het eten van het verkeerde voedsel snel van streek is.
De DA adviseerde mij om hem licht verteerbaar eten te geven. Het probleem is dat Kimba het liefste alleen maar natvoer wil (misschien ook omdat hij een paar tandjes kwijt is en misschien zijn leefttijd?)
Maar de soorten licht verteerbaar natvoer die ik geprobeerd heb, wil hij uit zich zelf niet eten. Dus moet ik hem voeren. Dat gaat een tijdje goed, maar dan is ie het zat en wordt hij nog beroerder omdat het voor hem stress oplevert.
Ik geef hem met het spuitje RC Sensitivity Control.
Trovet heb ik hem gegeven maar dat lust hij niet of maar heel heel weinig ervan. Sanimex moet hij helemaal niet.
Ik dacht ook dan geef ik hem alleen maar brokken, maar daar eet hij veel te weinig van (10 - 12g per dag). Vers vlees of gekookt vlees eet hij ook niet......ik heb een hele moeilijke en kieskeurige eter...

Ik ging de brokken weken - at hij ook niet, ik leg ze voor hem neer, maak er en spelletje van - maar als hij niet wil dan eet hij ze niet. En als ik elke keer als hij rond loopt of wakker is (hij slaapt nogal veel ook mede door het niet genoeg eten denk ik) met eten aankomt levert dat wederom stress op.
Kimba kan het niet willen eten heel lang vol houden en eet dan liever niets als iets wat hij niet lust. Vandaar dat ik hem dan spuitjes voer. Soms is het zelfs zo slecht dat ik hem met a/d hills en reaktiv weer op gang moet krijgen. Maar de DA zei dat ik a/d ook niet de hele tijd mag geven.
Als natvoer kreeg hij altijd Felix in gelei. Soms als het heel slecht gaat en hij dan weer niets en niets wil eten of gegeten heeft, dan geef ik hem een klein beetje, maar vaak heeft hij na het Felix natvoer eten buikpijn.
Soms geef ik hem cerenia en/of een maagbeschermer (Sandoz vloeibaar), maar ook dit kan ik niet langer dan een week geven omdat hij dan alles uitspuugt en het zat is. Want dit moet ook met een spuit. Ik heb de DA al gevraagd of er niet iets is wat het Felix eten beter verteerbaar maakt voor een kattenmaag, maar hij weet niets. Hij blijft tegen mij zeggen, dat Kimba licht verteerbaar voedsel nodig heeft. Maarja dat wil Kimba dus NIET eten...
Ik ben een beetje ten einde raad. Ik zou het zo fijn vinden als jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Groetjes,
Nova & Kimba (12jaar)