Echter vorige week woensdag middag begon zij met braken en niet meer eten. Zelfs water hield zij niet binnen. Nu had ik haar betrapt toen zij een stukje plastic (een draad van een plastic worteldoek uit de tuin) probeerde te eten. Dus gelijk dacht ik eraan en de volgende ochtend zat mijn man met haar bij de dierenarts. Daarnaast waren we 2 speelgoedmuisjes kwijt..... Belle is onderzocht, moest blijven voor foto's (dierenarts had een afspraak bij iemand thuis). Tegen de middag belde da met de mededeling dat er geen echte vreemde voorwerpen te zien waren op de foto's maar dat de darmen er raar uit zagen en er wel een vreemd rondje te zien was in de darm. Advies direct opereren want als er iets in zit, moet het eruit.... Geen speelgoedmuisjes gevonden, wel via "de achterkant" inderdaad een sliertje scherp plastic voorzichtig eruit getrokken, darmpjes gemasseerd en "geordend" want er was bindweefsel gewikkeld om de darm. Ondanks alles mocht zij vrijdagavond weer mee naar huis met de nadruk dat zij snel weer uit zich zelf moest gaan eten en drinken. En nu komt het probleem: zij heeft blaasgruis en dieetvoer maar dit wil zij niet meer eten en drinken uit zichzelf al helemaal niet. Inmiddels nog 2 keer met da gebeld en zijn advies was om haar in ieder geval te laten eten wat zij lust, wat het ook is om leververvetting te voorkomen. Zondagmiddag nog rosbief, kipfilet, kattenmelk en ander brokjes (lam & rijst sensitive) gehaald. Zij wil wel kleine beetjes eten (vooral rosbief

Jullie zullen wel begrijpen, gezien de blaasgruis, maak ik me een beetje zorgen want zij moet meer drinken dan ze nu doet. Ik heb het gevoel alles geprobeerd te hebben om haar weer te laten drinken uit zichzelf maar misschien heeft iemand hier nog een tip!?
Zij doet overigens niet ziek aan: eigenlijk sinds zij zondagmiddag weer een beetje eet, gedraagt ze zich weer als Belle: aanhankelijk, lief, gezellig mauwend.... behalve het drinken. Wie o wie weet raad?