Ik heb twee poezen welke 4 maanden verschillen en na elkaar uit het asiel zijn gehaald. De tweede (Balou) had ik erbij gehaald omdat de eerste (Beertje) duidelijk toen een speelmaatje mistte. In het begin waren ze constant samen totdat Beertje vooral buiten wilde zijn en Balou juist binnen wilde blijven. Beertje is duidelijk nu heel erg op zichzelf en gaat soms wel bij Balou liggen maar is vooral zelf op avontuur. Balou is hierdoor een beetje vereenzaamd en probeert altijd Beertje haar aandacht te trekken maar vaak heeft Beertje daar dus geen zin in. Ik heb daarom gedacht om een kitten erbij te nemen die dan hoop ik ook voornamelijk binnen blijft en Balou gezelschap kan bieden. Balou is altijd nieuwsgierig naar de buurkatten als ze dan buiten is loopt ze altijd naar ze toe. Beertje gaat liever haar eigen weg. Ik denk dat het wennen aan een nieuwe kitten op zich niet zo'n probleem is. Het enige waar ik bang voor ben is dat Balou jaloers wordt als ik het nieuwe kitten aandacht geef want Balou is namelijk erg op mij gesteld en wordt er niet vrolijk van als ik Beertje aandacht geef. Ik hoop eigenlijk dat Balou niet meer zo gefocust op mij is als met de nieuwe kitten optrekt.
Ze zijn trouwens 5 jaar allebei. Mijn vraag is wat jullie eerste gedachten zijn of het verstandig is om wel of niet een nieuw kitten te nemen? Of dat ik misschien juist een wat oudere kat/poes moet nemen? Ik ben erg benieuwd naar jullie mening! Bedankt alvast voor de reacties