Katten (broer en zus) blazen opeens naar elkaar

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Katten (broer en zus) blazen opeens naar elkaar

Bericht door xAngela »

Ik snap er helemaal niks van. Sinds vanavond blaast Nola (gesteriliseerde poes van bijna 2 jaar) opeens naar haar (gecastreerde broertje) Mika. Er is (volgens mij) niks voor gevallen. Als Mika bij haar in de buurt komt springt ze hard weg en blaast ze, ze kijkt ook steeds waar hij is en als hij in de buurt komt wordt ze erg boos. Hoe kan dit zo ineens???? Wat kan ik hier aan doen?
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Katten (broer en zus) blazen opeens naar elkaar

Bericht door xAngela »

Oh, sorry per ongeluk 2 keer geplaatst. Kan iemand mijn andere bericht verwijderen?
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Katten (broer en zus) blazen opeens naar elkaar

Bericht door Cari »

Dat er niets gebeurd is, weet je nooit helemaal zeker. Als Mika er verder niet op reageert, zou ik het op z'n beloop laten. Als ze echt gaan vechten, zal je ze moeten scheiden en daarna weer langzaam introduceren. Naar jou toe doet ze wel normaal? Anders zou ze misschien ergens pijn kunnen hebben.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
xAngela
Huiskat
Huiskat
Berichten: 95
Lid geworden op: 24 jul 2013 21:01

Re: Katten (broer en zus) blazen opeens naar elkaar

Bericht door xAngela »

Ja, gelukkig doet ze tegen ons wel normaal. Oke, bedankt voor de tip het blijft tot nu toe wel bij blazen maar ik vond het zo vreemd omdat ze dat normaal nooit doet.
Plaats reactie