Ik ben namelijk 2 katten aan het koppelen, en zou willen kijken of er nog meer winst te behalen valt.
M'n kater had ik al, is 6 jaar oud, laatste 1 1/2 jaar alleen geweest maar is opgegroeid met andere katten. Is zeeer sociaal naar m'n hond (lees: dikke vrienden!), dus had verwacht dat hij een andere kat erg leuk zou vinden.
Nieuwe kat is een poes, 7 jaar oud, opgegroeid met andere katten en heeft ook altijd met een andere kat gezeten voor zover ik weet (helaas niet gehele geschiedenis bekend). Is een sociaal maar pittig ding, weet wat ze wel en niet wil, kan erg enthousiast en ruw zijn.
Ze zijn nu 3 weken samen. Ben erg rustig begonnen, namelijk haar in de bench (heb geen 2e kamer behalve de douche, vandaar deze keuze), met alleen de voorkant zichtbaar. De rest had ik onder een grote doek. Hier heeft ze een paar dagen in gezeten, ik heb m'n katten om en om geaaid en vooral gezorgd dat Jack geen aandacht tekort kwam. Af en toe mocht ze er een uurtje uit en dit ging goed! Geen gegrom en geblaas, maar wel afstand. Na zo'n 4 dagen heb ik ervoor gekozen dat ik de benchdeur gewoon open liet staan omdat het eigenlijk prima ging. Als de spanning te hoog opliep ging 1 van de 2 weg. Op dag 5 of 6 is het helaas mis gegaan en hebben ze een korte vechtpartij gehad.... Hierna dus direct weer rustiger aan gedaan en de nieuwe poes 's nachts in e bench (ze zat overigens nog steeds in de bench als ik niet thuis was).
Uiteindelijk lijken ze die vechtpartij aardig vergeten gelukkig, en nu zitten we op het punt van 'gedogen'. Denk ik. Ze zitten altijd los samen, durf ze ook alleen te laten want er wordt zeker niet gevochten. Maar mijn kater is wel op momenten wat ongemakkelijk. De poes dendert door het huis alsof ze hier al jaren woont, is ook totaal niet onder de indruk van de hond en van de kater!
De poes lijkt dus ook graag te willen spelen soms, maar doet dit te ruw. Bijv als Jack op de bank springt, rent ze erop af en geeft een tik. Dit lijkt speels, namelijk zonder nagels en geen dikke staart. Maar m'n kater interpreteert dit schijnbaar niet goed, of heeft er gewoon (nog) geen behoefte aan, want hij wordt dan knorrig en gaat zitten mopperen. Hij wordt er ook onzeker van, want loopt dan in 'sluipmodus' weg...
Vanmorgen hadden ze een korte confrontatie. Waardoor heb ik gemist, maar dan wordt er wat gegild en gemept. Niets serieus gelukkig, maar leuk is het niet.
Is dit gewoon afwachten, en zoals ik overal op het forum zie: GEDULD? Of kan ik nog dingen doen om ze wat beter te matchen? Ik heb al een feliway stekker en dit hielp wel wat. Het gaat dus ook zeker niet slecht, maar het kan ook zeker nog wel beter.