Echter mijn kat lust het niet.
Op de verpakking van de l-lysine staat het volgende :
Toediening Geef dit product met een plastic spuitje rechtstreeks in de mond of bek, verdund met een beetje water. Bij voorkeur niet tegelijkertijd met een maaltijd omdat het product beter werkt als het wordt opgenomen door het schone mondslijmvlies.
Indien een dier het product niet lekker vindt, kunnen de druppels op een klein stukje lekkers worden gegeven.
Maar mijn kat eet dus ook geen ´lekkers´ Mijn kat is kieskeurig en ze eet alleen een bepaalde soort kattensnoepjes..Nu heb ik geprobeerd enkele van deze snoepjes te weken in water, en het water geurt er dan hevig naar en dat drinkt ze dan graag en hierdoorheen kan dan de l-lysine.
Maar ik vraag mij af of het op deze manier nog wel opgenomen word ? omdat het bij voorkeur niet tegelijkertijd met een maaltijd gegeven moet worden volgens de verpakking ? en of het niet erg ongezond is om haar dan dagelijks die kattensnoepjes te geven (hetzij opgelost in water)
Als iemand tips/ervaringen heeft met l-lysine en een kat die niets lust kom maar door

Dagelijks een spuitje in de mond geven is een gevecht waar ik niet aan ga beginnen voor een voedingssupplement.
Voor antibiotica of oogzalf moet dit soms gebeuren en ik ben dan blij als de kuur afgelopen is want het gaat niet zo gemakkelijk, de eerste dagen heeft ze het nog niet helemaal door, maar tegen het einde van de kuur krijg ik haar nauwlijks meer te pakken ervoor.
Door het natvoer is ook geen optie. Natvoer lust madam ook niet, ze eet alleen brokjes.