Nina zou het denk ik ook wel gedaan hebben. Maar bij Snoet (17 jaar) is meer aan de hand zoals de niertjes. Tsja, en dan is er eigenlijk geen keuze meer. Zeker als Mieke helemaal gezond is... dan heeft ze nog jaaaren voor de boeg en is de behandeling wel aan te raden.
Even over de pijnstilling
na de behandeling... Is dat ook Metacam? Ik dacht dat Metacam n.l. niet gegeven mag worden nadat het ook gebruikt is als injectie bij behandeling (zie onder). Wordt er gespoeld na de behandeling? Lijkt mij misschien wel handig om die troep door te spoelen. (vraag dat even)
Ik had dus ook deze site gevonden (dit gaat o.a. over de injectable voor tijdens de behandeling):
http://www.drugs.com/vet/metacam-inject ... -cats.html
Ik weet niet hoe ik dit precies moet lezen:
Warning: Repeated use of meloxicam in cats has been associated with acute renal failure and death. Do not administer additional injectable or oral meloxicam to cats. See Contraindications, Warnings, and Precautions for detailed information.
Ok, dat is natuurlijk wel duidelijk. Niet geven aan nierpatiëntjes (maar dat is Mieke niet)
en maar één keer toedienen (BEIDE injectie als oral). Dus als ze
heel voorzichtig zijn en spoelen zou het (hopelijk) geen probleem zijn bij Mieke (met de nodige vraagtekens).
Maar dan lees ik ook dit:
Do not administer a second dose of meloxicam.
Do not follow the single, one-time dose of meloxicam with any other NSAID.
Do not administer Metacam Oral Suspension following the single, one-time injectable dose of meloxicam.
Zeker die laatste zin... daar lees ik dus uit dat je de Oral Suspension (wat je meekrijgt na de behandeling) niet mag geven als er een injectie is gegeven. En dat is volgens mij wel wat je meekrijgt.
Ik weet dus niet hoelang je moet wachten na de injectie voordat je de Oral Suspension van Metacam mag geven thuis. Maar het is dus zeker even van belang te vragen of je die Oral Suspension wel
mag geven nadat het tijdens de behandeling gebruikt is.
(PS. Als je de hele pagina leest krijg je wel de kriebels. Brrrrrrrrrrr)
(Kende ze
Tolfedine ook (beide in injectable als tablet-vorm)? als alternatief voor Onsior?)