Pluisje, verhoogde nierwaardes

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Plaats reactie
maaikevanhelvoort
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:36
Locatie: Voorburg

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maaikevanhelvoort »

Net twee dierenartsen aan de telefoon gehad. Het enige is alles geven wat hij wilt eten en kijken of hij dan weer op gang komt. Verder raden ze beiden aan om hem op te laten nemen en aan het infuus. Maar nee, ik kan en ga hem niet ergens achter laten. Sorry als mensen dat slecht vinden maar dan sterft hij uit angst en met angst.
Ik kijk het vandaag aan en als het morgen nog niet beter is ben ik bang dat ik hem moeten laten gaan.
Alle arten schrikken ook als ik opnoem wat hij allemaal heeft: verhoogde schildklier, chronisch nierfalen, hartruis, verrotte tanden en kiezen, artrose en 20 jaar oud.
Ach mijn lieve mannetje......sorry ik wordt emotioneel. Ik probeer jullie op de hoogte te houden.
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door snorrebaard »

ik begrijp dat je hem thuis wil houden: zou ik ook doen. Het ideale zou zijn dat hij thuis aan het infuus kan, maar helaas kan dat niet.
Ik heb niet alles gelezen hier maar heb je Viyo al geprobeerd? Is vloeibaar drankje voor na operaties, met vitaminen. Of is dat wat men hier noemt: astronautenvoer?
http://www.newpharma.be/pharmacie/viyo/ ... 150ml.html
Want als hij niet eet, maar wel graag drinkt? Die dierenartsen van wacht zullen dat wel in voorraad hebben?
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
maaikevanhelvoort
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:36
Locatie: Voorburg

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maaikevanhelvoort »

Viyo heb ik, nee dat wil hij ook niet. Ga nu gekookte vis met veel vocht proberen.
maaikevanhelvoort
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:36
Locatie: Voorburg

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maaikevanhelvoort »

Hij eet nog steeds niets. Paar flinterkleine stukjes vlees en dan geeft hij het op. Als ik nu eten bij hem neerzet maakt hij ook braakbewegingen. Er komt niets uit.
Hij slaapt ook met zijn ogen open, wat betekent dat?
Laatst gewijzigd door maaikevanhelvoort op 04 apr 2015 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Sifra »

maaikevanhelvoort schreef: Verder raden ze beiden aan om hem op te laten nemen en aan het infuus. Maar nee, ik kan en ga hem niet ergens achter laten.
... Ach mijn lieve mannetje......sorry ik wordt emotioneel. Ik probeer jullie op de hoogte te houden.
Mijn dierenartsen zeggen dat zij de meerwaarde van 48 uur opnemen en aan het intraveneus infuus leggen tegenover het op 3 verschillende dagen onderhuids infuus geven niet zien! Met andere woorden, toen Kasper stopte met eten en torenhoge bloedwaarden had, ben ik binnen een week 3 x met hem voor een onderhuids infuus naar de dierenarts geweest (en een week later nog eens 3x). Hij hoefde gelukkig niet te blijven! Kaspers waarden verbeterden goed en hij ging weer eten.
Geef het een kans en als daarna zijn waarden weer snel oplopen, weet je dat de restcapaciteit van zijn nieren op is. Dan moet je de knoop doorhakken.
We maken hier allemaal wel eens het verlies van een geliefde kat mee en begrijpen je emoties! Fijn dat je ons op de hoogte houdt.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
maaikevanhelvoort
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:36
Locatie: Voorburg

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maaikevanhelvoort »

Er komt zo een dierenarts thuis om naar hem te kijken en medicijnen brengen.
Als morgen geen verbetering is komt ze morgen terug om hem te laten inslapen.
Prikken en dus infuus is heel moeilijk bij hem. Bij de DA ook altijd een waar gevecht. Ga hem dat niet meer aandoen.
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Hoi Maaike, zie pb ;-)

Leef zo met je mee, dikke knuffel voor jullie...

Voor wat betreft met open ogen slapen, ik weet het eigenlijk niet...misschien even aan de dierenarts vragen....en schrijf op wat je nog wil vragen, anders weet je straks niets meer wanneer ze komt, tenminste dat heb ik altijd...
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
maaikevanhelvoort
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:36
Locatie: Voorburg

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maaikevanhelvoort »

Ze is net geweest. Pil gekregen tegen misselijkheid. Dat was weer een drama.
Hij is niet uitgedroogd, geen obstipatie. Wel zweren op zijn tong. Ze had infuus mee maar hij was zo overstuur was niet mogelijk, kijken of we dat morgenochtend nog eventueel kunnen doen.
Vannacht afwachten.
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door snorrebaard »

van mij ook dikke knuffel. :-(
Wel goed dat hij thuis kan blijven en hij je aanwezigheid voelt.
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Sifra »

Dat wordt een spannend weekend. Sterkte, Maaike!
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nina1967 »

Snoet en ik duimen voor jou en Nelson :epray:
Heel veel sterkte
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
Nantastic Coontastic
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 apr 2015 19:00
Locatie: Casa di Coontastic
Contacteer:

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Nantastic Coontastic »

Alles even gelezen, maar wat een rollercoaster , ik snap heel goed dat je hem bij je thuis wil houden, zeker als je weet dat hij een opname gewoon enorm traumatisch gaat vinden, ik vind het heel goed van je dat je in zijn belang denkt, zeker gezien zijn leeftijd en wat hij allemaal doormaakt op het moment. Hoe is het gisteren nog gegaan, is het infuus nog gelukt?

Ik wil je heel veel sterkte wensen en een dikke knuffel voor je dappere mannetje!
Nestor Wolf, True Love Eros, Inanna Aruba, Mystic Crescent, Savage Hunter, Siddhi of Love, Mr. Bojangles, Magic Thunder & Born To Love Pablo
maaikevanhelvoort
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:36
Locatie: Voorburg

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door maaikevanhelvoort »

Even een update....
Het is een echte achtbaan. Ik was er eergisteren zeker van dat hij ingeslapen moest worden. De dag erna begon hij weer heel klein beetje te eten. Paar hapjes hoor op een hele dag.
Vandaag weer iets meer. Alleen wilt hij alles wat verboden is. Net een beetje nierdieet erin gekregen maar met vitakraft papje erop.
Nu zijn pil aan het smelten in een nieuw papje. Meneer vindt gebakken kip ook erg lekker. Maar ja, dan vergiftig ik hem eigenlijk. Voor nu vind ik het belangrijker dat hij weer op gang kom en kijk het met de dag aan. Hij stinkt enorm uit zijn bekje. Arme schat. Hij is er nog zeker niet.
Ik ga niet bloed prikken.....die stress kan hij zeker niet aan. Gister pil in zijn bekje moeten doen was al een drama...hij heeft zitten bibberen onder het bed.
Het ergste vind ik morgen weer te moeten werken. Poe, dan is hij lang alleen.
Gebruikersavatar
snorrebaard
Poema
Poema
Berichten: 335
Lid geworden op: 17 nov 2009 22:07

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door snorrebaard »

Ongelofelijk, dat had ik niet verwacht! De wil om te blijven zit er nog in!
Jammer dat je moet werken... het zijn toch onze kinderen.
Gelukkig was het dan toch een verlengd weekend.
We blijven duimen!!
"Dogs come when they’re called;
cats take a message and get back to you later.”

~ Mary Bly
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7692
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes

Bericht door Rik »

Fijn dat Nelson het weekend heeft doorstaan. Gewoon zorgen dat hij blijft eten. Met kip (of iets anders wat hij graag wil eten) vergiftig je hem niet zo snel hoor. Wel met mate natuurlijk (kleine beetjes) zodat hij er niet misselijk van wordt maar het blijven eten is nu van belang. Misschien met wat ipakitine erover.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie