Woensdag wilde hij echter ineens helemáál niet meer eten!
We zijn voor onderzoek bij de DA geweest en ze konden zo op 't eerste gezicht niets vinden. Ik kreeg capsules poeder mee tegen de misselijkheid en RC recovery om wat aan te sterken.
Bij thuiskomst ging het al iets beter en heeft ie keurig zijn bakje leeg gegeten. Ik moest wat eten laten staan zei de dierenarts dus dat heb ik gedaan. Bij thuiskomst was al het eten op, erg goed dus.
Donderdag ochtend at ie echter weer ietsje minder, maar hij at tenminste nog wel.
Donderdag avond wilde hij niet meer eten en vond ik hem ook wat sloom. Zijn oogjes stonden nog wel helder, hij had geen verhoging of ondertemperatuur en hij was die ochtend nog op bak geweest.
Ik ben hem wat gaan dwangvoederen en dat leek even goed te gaan, maar na 10 min heeft ie dat weer uitgespuugd.
Mijn eigen dierenarts was helaas niet beschikbaar dus ik heb de vervangende dierenarts gebeld voor advies. Na verhaal te hebben gedaan is besloten om toch nog even te wachten tot de volgende ochtend.
Ozzy heeft de hele avond bij me geslapen (ik had me maar geïnstalleerd op de bank) en ik heb hem elke 3 uur met een spuitje wat water gegeven, dat was nu even belangrijker dan het eten.
Vrijdag ochtend naar mijn eigen dierenarts gegaan, daar heeft hij een infuus met 250ml vocht gekregen en is -met veel pijn en moeite- bloed afgenomen voor onderzoek.
Er werd pancreatitis vermoed (alvleesklier ontsteking) , maar later bleken die waardes gelukkig goed te zijn dus dat kon in principe worden uitgesloten. Wel is er bloed opgestuurd om te laten onderzoeken voor de waardes van de lever, om dat ook uit te kunnen sluiten.
De andere waardes waren verder prima, of heel lichtelijk verhoogd maar dat was te wijten aan stress.
Ze hebben hem daar een dagje en de nacht gehouden ter observatie, hij kreeg pilletjes tegen de misselijkheid en tegen de diarree. Hij wilde daar niet zelf eten dus ze hebben hem gedwangvoederd met RC convalescence support en dat verliep eigenlijk heel goed. Hij heeft alles binnengehouden en hij stribbelde niet echt tegen.
Zojuist heb ik hem weer kunnen ophalen en hij oogt meteen al zoveel beter, heerlijk! Hij heeft nog een keer 250ml vocht gekregen om het weekend een beetje door te kunnen komen en ik heb 3 zakjes convalescence support meegekregen om evt. te kunnen dwangvoederen. Ook heb ik pilletjes tegen de diarree en de misselijkheid en ik mag evt. nog de pilletjes gebruiken om de eetlust op te wekken.
Zojuist heb ik hem lekker los gelaten in de woonkamer, en het eerste wat ie deed was een paar hapjes nemen van de brokjes die daar nog stonden! En toen een grote plas op de bak en toen weer een paar hapjes brok! Wat ben ik blij!

Net even een heerlijke knuffelsessie gehad en ik hoorde hem alweer lichtjes spinnen.. Hij is nog steeds niet 100% de oude (hij kletst namelijk nog niet tegen me aan) maar hij lijkt zich al zoveel beter te voelen nu!
Het is even de uitslag afwachten van de leverwaarden, dat zal volgende week worden. Ik hoop zo dat ie slechts een virusje of iets anders onschuldigs had en dat het vanaf nu alleen maar beter zal gaan! <3