Hoi allemaal,
Dank voor het meedenken

en Snoet was blij met de knuffel van Rik.
Wonder boven wonder vindt Snoet de Lactulose lekker, het maakt het eten wat smeuiger (in het bovenste gedeelte van het zakje RC zit meestal, ondanks doorkneden, weinig saus)
Ze eet alweer een paar dagen goed dus denk toch niet dat ze daar misselijk van was..
Ik dacht trouwens dat Snoet zoet vies vond (ivm het niet willen eten van de Fortekor 2.5 die een beetje zoet rook) maar blijkbaar proeven katten dat dus echt niet...
Ik haal Lactulose (zonder smaakje) voor 6 euro bij het Kruidvat, het is hetzelfde als wat ze bij de dierenarts verkopen, alleen 10 euro goedkoper
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-lactul ... /p/2708336
Inderdaad Featherr, ik mis echt een partner (die natuurlijk ook enorm van dieren houdt

) die af en toe zegt hoe het is, dat ik me misschien te ongerust maak of overdrijf etc.....en ook kan helpen wanneer het nodig is...
Het zou best kunnen dat Gizmo af en toe vol zit, Lactulose kan dan helpen...wel rustig beginnen, volgens mij had Snoet een beetje last van gasvorming daardoor, en dan kan hij misselijk worden..ik geef nu 1 - 1.5 ml per dag door het eten...
Op de fles staat 3 ml per 5 kg....ik vind 1 - 1.5 ml genoeg, Snoet weegt 2.9 kg (tenminste dat was bij de dierenarts, weet niet hoeveel ze nu weegt) maar ze heeft wel goede ontlasting als ik het elke dag geef (ik doe 1x per dag maar je moet het even uitproberen....beter eerst te weinig dan teveel en dat Gizmo diarree krijgt)
@ Rik
Snoet spuugt nooit eten uit, alleen een beetje kattegras (heb 2 bakken staan) met wat helder spuug gelukkig. Nu alles weer ok, ze eet weer goed gelukkig.....

Het zou inderdaad best kunnen dat Snoet een haarbal dwars zit, ze heeft al een tijdje geen haarbal gespuugd en ze wast zich sinds een paar weken wel weer...misschien anders weer maltpasta geven (die van Gimpet is niet zo slecht voor nierkatten) als ze misselijk wordt...
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo