Pluisje, verhoogde nierwaardes
Re: Pluisje, verhoogde nierwaardes
@nina, ik lees dat op katalax het hoofd bestand deel vaseline is. Misschien moet ik haar iets meer geven .
bedankt voor de tip

@dclizzy graag gedaan hoor, en ik duim voor je dat het helpt 

1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gizmo staat meteen te smikkelen. Hij heeft maar 5 gram brokken op dus hij mag 100 gram felix. Ik weet hoe slecht het is maar hij vind het echt lekker, valt meteen aan.
Hij heeft dus nog wel genoeg eetlust. Hij wil wel. Alleen dat niervoer vind die gewoon niet zo lekker.
Maar meestal helpt dit wel, hierna eet die meestal een tijdje weer goed. Nouja, we gaan het zien.
Hij heeft dus nog wel genoeg eetlust. Hij wil wel. Alleen dat niervoer vind die gewoon niet zo lekker.
Maar meestal helpt dit wel, hierna eet die meestal een tijdje weer goed. Nouja, we gaan het zien.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
@feather gebruik je nog pronefra?
Wat ben ik blij dat wij Noa zonder problemen kunnen spuitjevoeren! Nooit gedoe met niet willen eten. Gisterenavond laat ging ze op de bak, net na het eten, en of ze een vieze bips had en daar aan was gaan likken, ik weet het niet, maar nog in de kattenbak spuugde ze alles weer uit. En dan krijg ik gelijk de bibbers.
Maar ze stapt uit de bak en begint RC Sensiblebrokjes te eten. Vier stuks had Amber nog in het bakje laten liggen en dat vond Noa dus wat weinig en ze gaat op zoek naar andere foute brokjes want: Honger!
Gelukkig dus niet misselijk.
Half uurtje gewacht ('s-nachts om half 1) en toen opnieuw 35 gram Trovet gegeven en dat bleef er keurig in.
Iedere kat spuugt natuurlijk wel eens, maar bij een nierpatiënt denk je gelijk dat ze doodgaan.
@dzlizzy: ik ga - wanneer het over een maand nog nodig is - pipetjes bestellen tegen de jeuk.
Maar ze stapt uit de bak en begint RC Sensiblebrokjes te eten. Vier stuks had Amber nog in het bakje laten liggen en dat vond Noa dus wat weinig en ze gaat op zoek naar andere foute brokjes want: Honger!
Gelukkig dus niet misselijk.
Half uurtje gewacht ('s-nachts om half 1) en toen opnieuw 35 gram Trovet gegeven en dat bleef er keurig in.
Iedere kat spuugt natuurlijk wel eens, maar bij een nierpatiënt denk je gelijk dat ze doodgaan.

@dzlizzy: ik ga - wanneer het over een maand nog nodig is - pipetjes bestellen tegen de jeuk.
Nee. Hij wordt niet lekker van pronefra. Hij krijgt wel semintra en er zit ipakitine over. Oh ja en hij krijgt 2x PD 1/4 cerenia tegen misselijkheid. Helpt echt, vorige keer was het op en meteen weer kotsen. Dus dit krijgt hij ook de rest van z'n leven.
Felix.. Ja ik weet dat het slecht is. En spuitjesvoeren is echt drama.. ik lig al dagelijks open als ik semintra moet geven. Het geeft echt heel veel stress dus ik weet niet of ik dat wel wil doen. Aan de andere kant als we op dat punt aan komen kan ik er weer heel anders in staan. Al wil ik niet dat zijn laatste tijd hier op aarde vol met dwang zit.
Soms denk ik 'nu is het snel voorbij' en dan kan het opeens weer een tijdje goed gaan.
Felix.. Ja ik weet dat het slecht is. En spuitjesvoeren is echt drama.. ik lig al dagelijks open als ik semintra moet geven. Het geeft echt heel veel stress dus ik weet niet of ik dat wel wil doen. Aan de andere kant als we op dat punt aan komen kan ik er weer heel anders in staan. Al wil ik niet dat zijn laatste tijd hier op aarde vol met dwang zit.
Soms denk ik 'nu is het snel voorbij' en dan kan het opeens weer een tijdje goed gaan.
♥ Chloe & Aylin ♥
Ik neem toch aan dat je de semintra door het voer doet? Dat doe ik in ieder geval al sinds het begin omdat het hier ook een ramp is met een spuitje. Een keer de laxatract geprobeerd en dat liep gewoon weer uit haar mond (en dat was vies plakkerig spul). Alleen de fortekor ging er als smakelijk pilletje in maar die is nu dus vervangen door de semintra. De gimpet tube vindt ze ook lekker.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Nope. Het gaat gewoon rechtstreeks in zijn bekkie. En het loopt er niet uit ofzo. In het begin wel maar ik krijg er handigheid in en gizmo dus ook met z'n nagels. Natvoer eet hij niet altijd op dus dan krijgt hij het ook niet binnen. Dus even doorpakken en we zijn binnen 5 sec klaar. Maar dwangvoeren duurt gewoon veel langer en dat vind hij echt niet fijn.
♥ Chloe & Aylin ♥
Aaah, ok. Ik wilde bij Bowy eigenlijk ook niet die 5sec stress (want stress heeft ze bij alles wat ik in d'r mond probeer te krijgen) en aangezien er ook nog Amlodipine in moest geef ik het dus in een heel klein beetje voer waarvan ik dus zie dat ze het gelijk helemaal opeet. Die grote capsule Amlodipine zou al helemaal een ramp zijn. Maar ik kan me voorstellen dat je er handigheid in krijgt en het op den duur ook minder stressvol zal zijn.
Grtz, Rik
Snoet heeft ondanks het nierfalen nooit verstopping gehad maar sinds het nierdieet dus wel en dus sinds ze geen pate meer lust (van welk merk dan ook).....ze eet genoeg en drinkt ook maar het lijkt wel van beton....tot nu toe komt er wel regelmatig wat maar het is keihard en ze voelt zich er niet lekker van.....
Nu zei de da dat ik het beste laxatract kan gebruiken maar ik zou liever een paar druppeltjes olie door haar eten doen, laxeermiddelen gewennen ook op den duur...
Iemand hier ervaring mee? De da vond olie geen goed idee (en vaseline elke dag is ook niet gezond)...
Heb trouwens Fortekor 5 gehaald en dat ruikt minder sterk door het eten, hoef ook maar een halfje fijn te malen en tot nu toe gaat dat goed
@dclizzy is het nog gelukt met wat extra laxeermiddel?
Nu zei de da dat ik het beste laxatract kan gebruiken maar ik zou liever een paar druppeltjes olie door haar eten doen, laxeermiddelen gewennen ook op den duur...
Iemand hier ervaring mee? De da vond olie geen goed idee (en vaseline elke dag is ook niet gezond)...
Heb trouwens Fortekor 5 gehaald en dat ruikt minder sterk door het eten, hoef ook maar een halfje fijn te malen en tot nu toe gaat dat goed

@dclizzy is het nog gelukt met wat extra laxeermiddel?
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
Laxeermiddelen gewennen niet hoor. Het is ook niet zo dat je elke keer meer ofzo moet gaan geven. En een klein beetje ter ondersteuning is het, het is niet zo dat je je kat elke dag diarree laat hebben 
Ik kan je er echter niet mee helpen want Gizmo heeft er geen last van.

Ik kan je er echter niet mee helpen want Gizmo heeft er geen last van.
♥ Chloe & Aylin ♥
Hoi Featherr,
Ik weet alleen dat bij mensen het kan leiden tot een luie darm, zodat je het altijd moet blijven gebruiken...maar bij dieren weet ik het niet...probeer het maar met een paar druppeltjes olijfolie of zo.. even op internet kijken of dat kwaad kan
Ik weet alleen dat bij mensen het kan leiden tot een luie darm, zodat je het altijd moet blijven gebruiken...maar bij dieren weet ik het niet...probeer het maar met een paar druppeltjes olijfolie of zo.. even op internet kijken of dat kwaad kan

Nina, je zei dacht ik een keer (of in PB) dat Snoet wat stram is (mag ook wel op haar leeftijd) dus je zou kunnen kijken naar Trias Omega http://www.medpets.nl/groene+os+trias+omega+hond+kat/.
Ik heb dat voor Cochi gehad en deed het in eerste instantie ook door het eten, maar toen ging hij spugen (dat is altijd het risico met olie), maar het kan dus wel heel gemakkelijk gemengd worden.
Of het echter ook invloed heeft op de stoelgang weet ik niet meer.
Het nadeel van laxeermiddelen is dat het vaak weer wat zoetig is en dat zal Snoet dus ruiken. Maar misschien wil een druppeltje zonnebloemolie ook wel helpen (ik had een kat die stapelgek was op zonnebloemolie). Even uitproberen of ze het van je vinger wil likken.
Lax-a-past is ook laxerend en veel katten likken het zo van je vinger of je doet het op een voorpoot en dan likt een enigszins poetserige kat het er wel van af. Bij Milka werkt dit niet want Milka vindt het zo vies dat ze liever met een plakpoot loopt dan dat ze dat spul opeet. En dan gaan ze met een plakpoot naar de kattenbak.............
Fijn dat Snoet de Fortekor 5 wel wil eten en ja, het is de helft minder pil dan Fortekor 2,5 dus dat zal de smaak van het eten ook positief beïnvloeden.
Ik heb dat voor Cochi gehad en deed het in eerste instantie ook door het eten, maar toen ging hij spugen (dat is altijd het risico met olie), maar het kan dus wel heel gemakkelijk gemengd worden.
Of het echter ook invloed heeft op de stoelgang weet ik niet meer.
Het nadeel van laxeermiddelen is dat het vaak weer wat zoetig is en dat zal Snoet dus ruiken. Maar misschien wil een druppeltje zonnebloemolie ook wel helpen (ik had een kat die stapelgek was op zonnebloemolie). Even uitproberen of ze het van je vinger wil likken.
Lax-a-past is ook laxerend en veel katten likken het zo van je vinger of je doet het op een voorpoot en dan likt een enigszins poetserige kat het er wel van af. Bij Milka werkt dit niet want Milka vindt het zo vies dat ze liever met een plakpoot loopt dan dat ze dat spul opeet. En dan gaan ze met een plakpoot naar de kattenbak.............

Fijn dat Snoet de Fortekor 5 wel wil eten en ja, het is de helft minder pil dan Fortekor 2,5 dus dat zal de smaak van het eten ook positief beïnvloeden.
Klopt dat het kan leiden tot een luie darm maar dat is voornamelijk bij mensen die het ALTIJD gebruiken en dan ook niet een klein beetje. Je geeft volgens mij minimale dosis aan je kat zodat het wat zachter wordt. Je wil dus helemaal geen diarree bereiken bij je kat dus een luie darm zal ook wel meevallen 
Haha, gekke Milka. Allemaal kattenbaksteentjes aan d'r poot omdat ze het niet schoonmaakt. Ik zie het zo voor me! hahah.
Gizmo heeft vandaag al bijna 20 gram trovet op. Dat is echt veel voor hem want de laatste tijd at hij amper brokjes. Hopelijk gaan we het zo weer voor zetten want dit is wat we willen

Haha, gekke Milka. Allemaal kattenbaksteentjes aan d'r poot omdat ze het niet schoonmaakt. Ik zie het zo voor me! hahah.
Gizmo heeft vandaag al bijna 20 gram trovet op. Dat is echt veel voor hem want de laatste tijd at hij amper brokjes. Hopelijk gaan we het zo weer voor zetten want dit is wat we willen

♥ Chloe & Aylin ♥
@ Featherr heb gehoord dat Lactulose goed is alleen moet ik uitvogelen hoeveel ik haar moet geven...en dan afwachten of ik het naar binnen krijg (hopelijk zit er geen vieze smaak aan)
Wat goed zeg dat Gizmo Trovet eet, Snoet at ook graag Trovet en toen had ze ook geen verstopping maar ze lust het niet meer jammer genoeg....
@ Annet, zal even kijken of het iets voor haar is, olie lijkt me ook wel een goed idee, zit tenslotte ook door het eten (maar niet genoeg blijkbaar
) en wanneer dat allemaal niks is maar Lactulose proberen, las hier ergens ook dat het de ureum verlaagt...
Ja fijn dat ze de 5 Fortekor niet proeft en anders doe ik het in 2 keer, dan is de hoeveelheid poeder nog minimaler
De maltpasta lust ze nu weer even niet, misschien even verse tube halen...het is nog houdbaar maar vind het nu zo sterk ruiken..had al gelezen dat die van Gimpet niet schadelijk is voor nierkatten en die heb ik ook altijd..maar durfde voor de zekerheid toch niet zo vaak te geven.
O en had nog aan de dierenarts gevraagd of het voor nierkatten schadelijk is om veel te eten in een keer, maar het maakt voor de nieren niets uit, alleen kan het wel belastend zijn voor de spijsvertering.
Wat goed zeg dat Gizmo Trovet eet, Snoet at ook graag Trovet en toen had ze ook geen verstopping maar ze lust het niet meer jammer genoeg....
@ Annet, zal even kijken of het iets voor haar is, olie lijkt me ook wel een goed idee, zit tenslotte ook door het eten (maar niet genoeg blijkbaar

Ja fijn dat ze de 5 Fortekor niet proeft en anders doe ik het in 2 keer, dan is de hoeveelheid poeder nog minimaler

De maltpasta lust ze nu weer even niet, misschien even verse tube halen...het is nog houdbaar maar vind het nu zo sterk ruiken..had al gelezen dat die van Gimpet niet schadelijk is voor nierkatten en die heb ik ook altijd..maar durfde voor de zekerheid toch niet zo vaak te geven.
O en had nog aan de dierenarts gevraagd of het voor nierkatten schadelijk is om veel te eten in een keer, maar het maakt voor de nieren niets uit, alleen kan het wel belastend zijn voor de spijsvertering.