Vorig jaar lente hebben mijn vriend en ik 2 kittens in huis gehaald uit hetzelfde nest. We hebben een grote bovenwoning van zo'n 90m2 midden in de stad met veel klimmogelijkheden voor de katten.
Een van de twee katten wil ontzettend graag naar buiten (voor het raam mauwen, naar elke deur rennen) en die ben ik sinds een paar maanden nu ook 3/4 keer per week een half uur aan het uitlaten.
Wegens een relatiebreuk ga ik nu verhuizen (huidige woning is onbetaalbaar voor mijzelf) maar nu kom ik er achter dat iets vinden voor mij en de katten niet zo makkelijk is. Ik zou heel erg graag de katten bij wij willen houden maar eventueel zouden ze met mijn vriend mee terug naar het platteland kunnen waar ze alle ruimte hebben maar niet naar binnen kunnen (wel een stal) alleen is dat alleen een allerlaatste optie omdat zijn ouders liever niet nog meer katten hebben.
Het beste wat ik voor mijn budget en waar katten mogen heb kunnen vinden is een kamer van 18m2 met daarbij nog een losse hal en badkamer en een balkon van 3m2(niet meegerekend in die 18m2). De kamer ligt op de 1e verdieping en ligt bijna buiten de stad naast weilanden en ander groen.
18m2 is heel erg klein, zeker in vergelijking met wat ze nu hebben, maar zou het mogelijk wel kunnen wanneer ik de hoogte van de kamer ook goed benut en een trappetje plaats naar de begane grond zodat ze naar buiten kunnen wanneer ze dat willen?
Graag jullie advies. Is het egoïstisch van mij om de katten mee te willen nemen in deze situatie?
Ik zou ze niet willen afstaan maar als het voor de bestwil van de katten is.

Bedankt voor het lezen in ieder geval