Wij hebben een kat en een hond. Nu vind ik dat Pip, onze kat eigenlijk gestoord gedrag vertoond. Wat denken jullie?
Eigenlijk komt ze niet voor zichzelf op. Sterker nog: ze zoekt de hond op.
De hond op zijn beurt is nog jong (12 mnd) en vindt Pip ook heel lief. Hij wil graag spelen, en is er echt niet naar uit om de poes pijn te doen. Normaal geeft een kat toch wel grenzen aan, maar Pip doet dit niet. Ze laat zich af en toe (speels) bijten wat er soms best hard eraan toe gaat. Nu heb ik de hond wel geleerd "zachtjes doen" maar soms vergeet hij dat, m.n. als de poes naar buiten wil, of naar boven etc..Hij trekt haar gerust van de trap of van de schutting af. Ik heb niet de indruk dat Pip het fijn vindt als de hond aan haar trekt, maar ze gaat dus meestal niet weg en zoekt hem dus vaak wel op. De hond is overigens wel erg onder de indruk van andere katten. Daar loopt hij dus voor om (mietje, haha).
Wat moet ik hier nou mee? Ik heb nl het gevoel dat al haar persoonlijke grenzen overschreden worden.
Soms denk ik eraan om nog een (volwassen) kat erbij te nemen, zodat de hond leert ook thuis netjes tegen katten te zijn. Maar ja of dat nou de oplossing is?