Wel hoorde ik 's nachts als hij dacht dat ik sliep dat hij wat brokjes at en flink dronk. De kattenbak bleef dan ook behoorlijk schoon, maar hij zag er prima uit en ik had niet de indruk dat er iets mis was. Hij plastte wel, maar veel minder dan nu.
Hij zat ook alleen maar onder de bank dus verbruikte amper energie..
Pas na een week begon hij wat grotere porties te eten, en pas sinds het weekend wat hij gewend was!
Ik wil ook overstappen op ander voer maar wacht nog maar even (dit is troep, ik wil geen namen noemen weet niet of dat mag) maar zit bijna geen vlees in.
Ik kan je ook ECHT aanraden om op Uitzending gemist naar de afl. van vorige week do.van De Keuringsdienst van Waarde te kijken; gaat toevallig over dierenvoeding! En het vlees dat er inzit, heel leerzaam!!!! (je schrikt je rot.. en hoort wat alternatieven!)
Het liefst zou ik hem eendagskuikens o.i.d. voeren maar daar moet ik nog even over nadenken.. en is ook wel een hele omschakeling.
Als ze niet te mager is zou ik geen toeren uit gaan halen met gebitje bekijken, dat vindt geen enkele poes prettig.. gewoon laten gaan en bedankt voor de tip van Natvoer dat 40 tot 50% vis of vlees bevat, zeker stukken beter dan wat ik nu heb.
Ga ik eens proberen maar ik denk er ook hard over om gewoon rundergehakt, kippenlevertjes, hartjes en dat soort dingen te gaan voeren in de toekomst, dat deed ik vroeger ook (naast brokjes van Hills).
Katten eten geen graan van nature, alleen vlees of vis kan ook niet omdat er voldoende kalk in moet zitten; (botjes) het vlees moet rauw zijn (een gevangen muis wordt ook niet even gebakken of gekookt

Groente en granen staan domweg niet op het menu bij een kat..
Maar voor even, en een paar weken noem ik 'even' op een kattenleven lang denk ik: eerst helemaal gewend zijn, rustig en op zijn/haar gemak en dan pas experimenteren met voeding, maar dat natvoer lijkt me wel wat als je geen grote vriezer hebt of doodgewoon kant en klaar voer wilt geven.
Mijn vorige kat at ook kippenvleugeltjes met bot en al, al moeten die absoluut rauw zijn anders gaan de botjes splinteren.
En stukjes hart, enfin maak je niet te druk en bedenk wel dat ze ECHT nog moet wennen waarschijnlijk.
Zelf krijg ik ook geen hap door mijn keel als ik nerveus ben.. gewoon geduld, ik gaf ook na een paar dagen natvoer van whiskas, gewoon om hem aan het eten te krijgen en hij heeft er geen hap van gegeten!!
Dus maak je niet te druk

Vis in blikjes deed het ook altijd goed, kost weinig.. succes!