Eén probleem waar ik geen raad mee weet: hij komt van een autistisch persoon vandaan, prima verzorgd, paspoortje, ingeënt, gechipt maar hij kreeg begeleiding 1x p.w. en de begeleider heeft (om het kort te houden) besloten dat hij een ander huisje moest zoeken; hij verwachtte dat deze kater precies hetzelfde gedrag zou vertonen als zijn vorige (18 jaar oude) kater.. Het enige wat me is verteld is dat hij het een 'rotkat' vondt, al maandenlang.
Maar niemand kan me dus vertellen of hij wellicht slecht behandeld is, zijn baasje kon door zijn handicap bv niet verdragen dat de kat soms op een folder ging zitten die hij net wilde gaan lezen.. Wie weet heeft hij hem geslagen of andere rare dingen gedaan.. De begeleider wist echt niks, toen ik vroeg hoe hij eruit zag zei hij ik dacht(!) zwart met witte pootjes maar heb eigenlijk nooit goed gekeken..
Ik heb alles in huis 'katproof' gemaakt zodat ik hem niet hoef weg te halen, als hij aan een plant wil gaan knabbelen zeg ik met hoge stem: neenee, niet doen en dan loopt hij al weg alsof ik een steen naar hem heb gegooid..

Ik woon alleen, heb geen andere huisdieren meer en krijg alleen af en toe mijn volwassen zoon op bezoek, zeg 2x per maand dus een echt drukke boel is het niet.
Ik denk zelf: gewoon rustig laten wennen, af en toe lokken en aaien en dat lukt ook prima, ik mag hem optillen en natuurlijk moet hij sowieso nog wennen maar misschien heeft iemand nog tips?
Wie weet wat het beestje heeft meegemaakt in die 2 jaar; veel aandacht heeft hij niet gehad zoveel is zeker en hij vindt het zo fijn als ik hem aai, achter zijn oortjes kriebel enz.
Of maak ik me veel te druk? Ik heb wel eerder (asiel)katten gehad maar in een druk huishouden en dat is toch heel anders. Ook had ik toen honden, vogels, cavia's; mijn katten speelden met de honden; niet te vergelijken dus!
O ja, ik ben de hele dag thuis, altijd.
Maar beter wat goede raad te veel dan te weinig dus daarom toch dit stukje.
Alvast bedankt!
Groetjes, Carrie