Goedemorgen! Sorry dat ik hier zo kom binnenvallen

Ik ben nieuw op het forum, en wil graag af en toe mee komen praten over de nierkatjes en mijn eigen nierkatje.
1 jaar geleden kwam Jack op het spreekuur (ik werk als dierenartsassistente), hij plaste al meer dan 24 uur niet, maar de eigenaresse had geen geld om hem de zorg te bieden die hij nodig had.. Zijn bloed is gemeten, en hij had toen een ureum van ruim in de 50 en een creat van net onder de 1000. De eigenaresse heeft afstand van hem gedaan, waarna wij met hem aan de slag zijn gegaan: katheteriseren, spoelen voor 3 dagen, dieetvoer etc. Na 3 dagen waren zijn waardes redelijk genormaliseerd (nog niet binnen referentie, iets erboven). Ik heb hem mee naar huis genomen en hij is nooit meer weggegaan..
Het is sindsdien ontzettend goed gegaan met hem!! Zijn grote hobby is eten. Ik wist dat hij ooit last moest gaan krijgen van zijn nieren, maar dat leek op dit moment nog totaal niet aan de orde. Uiteraard zijn zijn waardes tussendoor wel gecheckt. Drie weken terug was zijn ureum 6,3 en zijn creat 199. Best redelijk dus! We hebben er toen voor gekozen hem ook al op de semintra te zetten. Hij kreeg nu dus semintra en ipakitine.
Afgelopen week viel het me op dat hij meer ging drinken. Eten deed hij nog wel, maar mondjesmaat.. Toch voor de zekerheid weer mee naar de praktijk. Ureum was nu binnen 3 weken tijd naar 34 gestegen, en zijn creat naar ruim 400. Schrok me kapot! Hij is direct aan het infuus gegaan, is 3 dagen gespoeld. Nu zijn zijn waardes weer redelijk: Ureum 5, creat 190. Zijn IP is overigens goed en ook zijn bloeddruk is prima. Bloedcellen zijn ook allemaal keurig. Ik heb hem nu wel even van de semintra afghaald, ik weet dat het bijna niet in verband kan staan, maar ik ben er nu huiverig voor...
Hij krijgt nierdieet van Hill's, al wil hij dat nu nog niet heel erg graag eten. Ik merk aan hem dat hij echt ontzettend moe is, en heel erg bij moet komen van afgelopen week. Hij heeft ook zo'n klap gehad. Hij heeft vanmorgen wel zelf wat A/D gegeten met een schep ipakitine erin. Is niet ideaal, maar er moet toch iets in.. Ik werd vanmorgen gelukkig wel weer mauwend begroet, dus hij voelt zich in ieder geval ietsje beter
Ik merk dat ik me ontzettend zorgen maak. Ben erg bang dat hij niet gaat stabiliseren, en zijn waardes weer enorm gaan stijgen. Woensdag gaat hij weer voor controle, dus moet toch echt even afwachten... Zou het zo erg vinden als ik hem nu al zou moeten missen.
En om het hele verhaal even compleet te maken, dit is mijn knappe kerel, Captain Jack Sparrow:
KLIK KLIK