Ik wil graag een raskitten. Nu heb ik vandaag 3,5 uur heen en 3,5 uur terug gereden om een cattery te bezoeken om een kitten te bezoeken wat ik op foto's al had gezien via facebook.
Kitten had een aparte vachtkleur die er echt uitsprong en daar was ik op de foto voor gevallen.
Nu had ik vooraf gechat met de fokker en ze had nog 12 katten en kittens te koop dus er zou wat keuze zijn, mocht ik toch voor een herplaatser willen gaan of die erbij willen nemen of voor een ander kitten.
Nu kwam ik binnen bij de fokker en toen ik het kitten zag, zag ik al vrij snel dat de kleur lang niet zo fel was als op de foto's die ik had gezien en een stuk minder bijzonder dan het eerder leek. Maar goed, geen man overboord... was nog steeds een mooi poesje. Met het poesje gespeeld, maar ik merkte al heel snel dat er geen klik was.
Beestje zocht me niet op.. toonde totaal geen interesse. Paar keer zelf haar benaderd, maar dan wilde ze eigenlijk gewoon weg. Een zusje van haar zat echter voortdurend in mijn nek, op schoot.. kwam lekker kroelen. Zij deed dat niet bij de fokker of mijn gezelschap, maar zocht mij echt steeds op.
Toen ik aangaf dat wel leuker te vinden merkte ik dat de fokker het vervelend vond. Nu kwam al snel de aap uit de mouw... Morgen kwamen er mensen kijken voor dat kitten, maar ook de andere waar ik interesse in had waren opeens gereserveerd. Vervolgens ging de fokker echter steeds krampachtiger doen over de situatie. Even een greep uit de opmerkingen: "Het hele nest is knuffelig hoor." "Straks is ze (feller gekleurde poesje) gedwongen gericht op jou als je de enige mens bent dus dan komt het wel goed." "Zusje is veel te druk voor jouw kindje." En als klap op de vuurpijl vertelde ze me dat het eerste poesje zich heel mooi had gemaakt voor mij alsof ze wist dat ik naar haar kwam kijken (jee...

Ze drong me heel erg het kitten op waar ik in eerste instantie voor kwam, want die had ze nu eenmaal gereserveerd voor mij en ze deed alles om dat andere kitten af te kraken.
Vervolgens heb ik gezegd dat ik er mijn gedachten over moest laten gaan en toen werd er gezegd dat de mensen morgen maar moeten kiezen en ik dan kan nemen wat er over blijft.
Nu vraag ik m af wat nu voor de fokker de juiste manier van handelen zou zijn geweest? Want snap best dat je je kittens kwijt wil, maar als er geen klik is zadel je je kitten daar toch ook niet mee op?
Zit nu eigenlijk met een kitten die me qua uiterlijk aanspreekt, maar karakter niet... de ander waarbij het precies omgekeerd is.. en een fokker waarvan ik niet weet wat ik ervan moet denken.
Wat raden jullie me aan? Verder kijken totdat wél het hele plaatje klopt?