kater loopt rondjes door woonkamer

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
lpost89
Kitten

kater loopt rondjes door woonkamer

Bericht door lpost89 »

Onze kater van 5 loopt sinds een aantal weken steeds dezelfde rondjes door de woonkamer. zijn route loopt tussen de bank en de salontafel door. Als deze weg geblokkeerd is door onze benen gaat zijn route over de rug van de bank. Hij doet het soms sneller dan andere keren, vaak is de eerste helft langzaam en de 2e helft van het rondje een soort dribbeltje. Het ziet er wel schattig uit, maar het heeft ook wat dwangmatigs. Het is met een speeltje of hem even op schoot te zetten en te knuffelen wel af te leiden. Het is een ontzettend lieve, maar soms drukke kater. We hebben nog een poes, maar zij wil niet met hem spelen. Hij mag wel rustig bij haar komen liggen. We proberen elke avond wel even met hem te spelen, maar het lijkt niet veel te helpen.
Wie kent dit gedrag? is het iets territoriaals?
Dinky
Tijger
Tijger

Re: kater loopt rondjes door woonkamer

Bericht door Dinky »

Misschien toch het gebrek aan speelmaatje op zijn niveau?
Dan zou stress bij de poes ook de oorzaak kunnen zijn van het wildpoepen omdat zij gestrest wordt van zijn energieniveau?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
lpost89
Kitten

Re: kater loopt rondjes door woonkamer

Bericht door lpost89 »

ik vraag het me af, hij is al 5 jaar zo druk en zo lang poept ze gelukkig nog niet naast de bak ;) Zijn drukheid lijkt mij niet zo het probleem, hij komt wel ontspannen over als hij zijn rondjes loopt. Wel dwangmatig, maar niet druk.. Als hij druk is mauwt hij veel en krabt hij aan de kast (waar de speeltjes liggen) of blijft ons aan tikken en naar ons mauwen als we niet met hem spelen. Dan speel je even met hem en dan gaat het wel weer.
Plaats reactie