navelbreuk oude poes wordt ineens dikker

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
mamadonna
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 nov 2014 12:54

navelbreuk oude poes wordt ineens dikker

Bericht door mamadonna »

hoi, mijn jongedame van 13, Shyra, heeft al jaren een bobbel op haar buik. de dierenarts zegt dat die navelbreuk niet geopereerd hoeft te worden. maar gister voelde ik ineens dat ie veel dikker is geworden, zo groot als een pingpong bal... ze vindt het ook niet fijn als je eraan zit. ze likt er ook aan, alhoewel ze een zenuwtik heeft en haar buik meestal kaal likt.
het lijkt nu iets minder dik geworden, maar ik vind het geen fijn idee... en ik kan pas 's avonds naar de dierenarts morgen (geen auto en geen fietskar meer...)
nou kan ze echt een aanstelster zijn, bij het minste geringste loopt ze te hinkelen, tot dat je haar voor eten roept! maar ze kan natuurlijk geen bult simuleren..!

tips en ideeën welkom!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: navelbreuk oude poes wordt ineens dikker

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
van een afstand is het lastig te zeggen maar als het zo dik is dan is er waarschijnlijk iets mis.

de enige die er iets zinnigs over kan zeggen is een dierenarts die kan voelen en missch op andere manier 'zien' wat er daar aan de hand is..
daar zul je toch op moeten wachten, tenzij de situatie dramatisch verslechtert, zoals constant overgeven, heel veel pijn..
en goed van je dat zelf voelde dat het was veranderd.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6842
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: navelbreuk oude poes wordt ineens dikker

Bericht door Dinky »

Ik zou er wel even een da naar laten kijken wanneer je het niet vertrouwd ;-)

Maar dat kan best vanavond want klinkt niet als spoed. Wel klinkt het mij beetje in de oren alsof operatie nu wel op zijn plaats kan zijn.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie