Kat (8 maanden) komt niet altijd terug

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
femke35
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 dec 2014 10:55

Kat (8 maanden) komt niet altijd terug

Bericht door femke35 »

9 weken geleden hebben wij een kater van toen 6 maanden uit het asiel gehaald. Gechipt en gecastreerd. We hebben m in het begin 5 weken binnen gehouden.
Super lief beest, enorm gek op kinderen en heel erg gesteld op mensen...n beetje te ;-)

Het punt is dat als we hem naar buiten laten hij niet altijd terug komt. Soms gaat t n week goed en dan is ie weer weg. Hij is 2x de basisschool (waar onze kinderen niet zitten) ingelopen die buiten de wijk aan de overkant van een drukke weg ligt. Hij blijft dan daar en wil bij kinderen de klas in. Ik heb m ook al bij een huis 2 straten verderop op moeten halen daar was ie binnen gelopen en lekker gaan slapen. Gisteren was hij in de ochtend bij n ander huis naar binnen gegaan, had daar eten gekregen. Ik heb gevraagd hem weer buiten te zetten in de hoop dat hij naar huis liep maar 's middags werd ik gebeld door mensen. Hij was vanaf de supermarkt meegelopen met hen , zo'n ruim 1 km naar hun huis en was mee naar binnen gegaan. Ook daar had hij jammergenoeg eten gekregen.
Omdat de wijk waar hij meestal heengaat over de drukke weg ligt ben ik bang dat hij ons huis niet meer kan vinden, maar hij krijgt natuurlijk overal eten en dat helpt ook niet mee.

Hebben jullie tips? Binnenhouden hebben we zelf uiteraard aan gedacht maar t is een kater met ontzettend veel energie en dan wordt hij echt chagrijnig; gaat dan veel krabben en buiten en is heel onrustig. Onze tuin is erg klein dus daarin kan ie zn energie ook niet kwijt.

Ik hoop op wat tips. Hoewel t t gezellig is dat ik steeds meer mensen in de omgeving leer kennen op deze manier is het niet echt handig :-)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7741
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat (8 maanden) komt niet altijd terug

Bericht door Rik »

Een kat verbruikt volgens mij niet meer energie als hij verder dan je tuin mag. Maar ja... Het is natuurlijk wel reuze interessant voor hem om overal te snuffelen en binnen te lopen. Zeker voor een kat die nergens bang voor is (en erg sociaal is). Ik vrees toch dat er niet veel meer op zit dan de tuin af te sluiten. Ik begrijp dat de kat alleen is? Waar je ook aan zou kunnen denken is een maatje voor hem. Dan is het binnenhouden (of in ieder geval tot de tuin beperken) minder erg en hebben ze gezelschap aan elkaar (en kan hij veeeel meer energie kwijt dan met struinen door de straten). Het is sowieso een goed idee om hem niet op te laten groeien als solo-kater. (Zoek met de functie zoeken rechtsboven maar eens op solo)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat (8 maanden) komt niet altijd terug

Bericht door Cari »

Lastig, zo'n avonturier ;-) . Het enige wat ik bedenken kan, is hem een even energiek vriendje te geven en dan ook de tuin afzetten. Wat heeft hij thuis aan vertier? Zijn er kinderen, is hij regelmatig alleen, dat soort dingen....
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
femke35
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 dec 2014 10:55

Re: Kat (8 maanden) komt niet altijd terug

Bericht door femke35 »

Veel speeltjes in huis waar hij niet zoveel mee speelt. We hebben 2 kinderen die m veel aandacht geven.
Hij is eigenlijk alleen de dinsdag alleen en dan vaak maar een halve dag
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kat (8 maanden) komt niet altijd terug

Bericht door Cari »

Wat je ook nog kan doen - serieus ;-) - is hem een tuigje geven en met hem gaan wandelen. Hij is een mensen-kat en geen jager, dus dat vindt hij misschien wel heel leuk. Is in ieder geval een stuk veiliger. Voor je 't weet sta je met je miauwende hond in het plaatselijk krantje ;-) .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6862
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kat (8 maanden) komt niet altijd terug

Bericht door Dinky »

Klinkt alsof je een kat als Casper hebt getroffen (of hij heeft de tips in het boek gelezen): http://www.bol.com/nl/p/casper-de-kat-d ... country=BE
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie