Zo leek het inderdaad wel een beetje! Maar twijfel of dat ook zo was.. Gewoon om dat dit voor ons beide (mijn vriendin en ik) ook nieuw is en we dit niet kennen..Dat zie je overigens ook bij een speelse kat die een nieuw speeltje heeft gekregen waar hij niet weet wat hij ermee moet doen. Poot langzaam omhoog en een heel voorzichtig zacht tikje uitdelen (provoceren) om te kijken wat het "ding" gaat doen. Als het "ding" dan niets terug doet dan worden ze steeds "zekerder".
Nee ze kruipt niet echt weg. Alleen als het haar even 'te gek' wordt kruipt ze even weg. Maar is dan al vrij gauw nieuwsgierig en komt dan weer kijken.mep blijft dan is het in mijn ogen puur grens aangeven en die moeten ze van elkaar leren kennen.
Ook een teken dat het niet goed gaat is wanneer Ninah angstig weg zou gaan kruipen voor Poema maar dat lees ik ook niet
Hebben het net nog even een keer weer gedaan. Toen probeerde Poema wel tot 2/3 keer toe een mep uit te delen. Maar daarna hielt het gelijk. Ze waren alletwee/drie niet raak en het leek wel of ze er beide van schrokken.
Wat is nu het beste om te doen? Ze even om de beurt in de kamers wisselen? Of ze gewoon in de meest neutrale plek (bij ons de woonkamer omdat de kat(ten) hier alleen komen als wij weg zijn.
Maar dan zijn we weer bang dat het onder de bank tot een gevecht leidt.
ZO lastig dit haha

Wachten we niet te lang met ze 'aan elkaar over geven' ?
Zoveel vragen haha