is mijn kitten ziek ?

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
deruijter
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 dec 2013 14:49

is mijn kitten ziek ?

Bericht door deruijter »

We waren een nachtje weg afgelopen weekwnd en toen heeft mijn buurvrouw onze katten eten gegeven
Toen we thuis kwamen zat er in beide bakken nog voer.
Wat bijzonder is voor diva onze oudste dat is vreetwolf.
Dus ik vermoede dat ze te veel eten hebben gehad. Dazzel begon
De volgende dag te spugen geen haarbal. Dat heeft hij drie x gedaan en
Is niet goed meer gaan eten. Nu eet hij amper is nog wel actief.
Maar vind raar dat hij nu amper eet maar wel miauwt bij ze bak.
Heb zacht gemaakt en toen at hij wel goed maar helaas
Werkte dat maar1x. Wat kan er zijn hij is nu 8 mnd en eet aldie tijd
Kitten voer van Iam.
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: is mijn kitten ziek ?

Bericht door Cari »

Misschien heeft hij teveel gegeten. Misschien zit hij verstopt. Misschien....
Wij kunnen dat niet zeggen - ik zou toch even de dierenarts bellen als het niet snel verandert.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: is mijn kitten ziek ?

Bericht door Catfish »

Ik sluit me aan bij Cari. Als hij niet heel snel opknapt naar de dierenarts!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Isia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 sep 2011 20:08

Re: is mijn kitten ziek ?

Bericht door Isia »

Hoe gaat het nu met uw katje? Ik heb al meer dan twee weken probleem met California. Ze begon te spugen met half verteerde brokjes en witte slijm. Ze at steeds slechter, dus andere half week geleden ging ik naar de dierenarts met haar. Ik kreeg van DA te horen dat ze keelontsteking had. Ze kreeg meteen twee prikken en een antibiotica kuurtje mee naar huis. Al snel begon ze weer iets beter te eten en leek alles weer beter gaan. Afgelopen vrijdag ben ik met haar voor de controle geweest. De dierenarts zei dat ze bijna hersteld is. Ik moest een paar dagen afwachten. Sinds gister California weigert haar voer (droog en nat ) te eten, heeft diarree en overgeeft een witte slijm. Ook een kleine haarbal zat er tussen een keer. Vandaag heeft ze nog niets gegeten en gedronken. Ik heb haar met een spuitje wat water in het bekje gegeven. Ze spuugde nog niet weer terug. Dus...morgen maar weer naar de dierenarts. Heeft iemand idee of dat iets met de keelontsteking te maken heeft of iets anders???? Ik ben zo bezorgd om mijn kleine prinses!
Groetjes van Isia en pootje van Kalifornia.
Gebruikersavatar
Isia
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 sep 2011 20:08

Re: is mijn kitten ziek ?

Bericht door Isia »

Even een update over Kalifornia. De dierenarts heeft haar drie prikjes gegeven. Ze is vandaag stuk beter. Ze drinkt weer en eet weer brokjes, maar...GEEN brokjes die ze gewend was. Ze was al ruim een jaar op Hills Feline Sensitieve Skin. Dat ging erg goed. De laatste pakje heb ik bij zooplus eind september gekocht. Vanaf die tijd begon ze eigenlijk steeds slechter te eten en af en toe spugen. Eergisteren is ze dus flink ziek geworden. Dat was NADAT ze die brokjes van Hills heeft gegeten. Op dit moment ben ik overtuigt van dat in het voer van dit zakje iets niet goed voor haar zat. Ik heb deze brokken bij haar weggehaald en andere doorgeschoven. Ze begon weer te eten en heeft ze nog niet weer overgegeven. Weet iemand of ik die zak met kattenvoer ergens kan testen op gif?
Groetjes van Isia en pootje van Kalifornia.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: is mijn kitten ziek ?

Bericht door Adriana »

heb ook al in je andere topic geantwoord..
http://www.rijksoverheid.nl/adres/n/ned ... -nvwa.html

en ik zou een berichtje naar Hills sturen met het batchnummer en je algemene vragen over de ingrediënten en de ziekteverschijnselen..

en jij kunt wel overtuigd zijn van gif in kattenbrokjes, maar er kunnen zoveel andere oorzaken zijn voor deze verschijnselen..
en drie prikjes.... wat is er geinjecteerd? en als eentje daarvan prednisolon is, heb je intussen de bijsluiter en hoofdstuk mogelijke bijwerkingen daarvan gelezen?

p.s. dit topic gaat nu over twee verschillende kittens die ziek zijn..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie