help mijn poes stinkt ( sterke lichaamsgeur)

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Plaats reactie
jolieanda
Kitten

help mijn poes stinkt ( sterke lichaamsgeur)

Bericht door jolieanda »

Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje en ik heb geen idee of dit het goede topic is.

Ik heb 2 kittens van een half jaar beide dametjes woezel en pip.
Afgelopen week heb ik ze laten steriliseren.

Nu is het zo dat woezel gewoon stinkt ( sterke lichaamgeur) als ze bij je komt zitten ruik je dit vaak meteen soms is het erger dan anders.
Terwijl ik het heerlijk vind om me neus in pip haar vacht te stoppen als ik het maar knuffel maar zij ruikt naar niets ( geen vreemde luchtjes). Deze geur heeft ze al vanaf het moment dat we haar kregen, ze was toen ongeveer 9 weken oud. En nee het is niet zo'n geur dat je er meteen van flauwvalt eerder een sterke zweetlucht. het is gewoon onaangenaam. En ze heeft het ook niet altijd ze ligt nu namelijk bij mij en nu ruik ik helemaal niets.

Heeft iemand van jullie dit eerder meegemaakt? is dit normaal? of weet iemand misschien wat ik eraan kan doen?
Ik heb haar al een keer gewassen en dat hielp niet, was ook niet echt een succes.

Ik zie jullie reacties graag tegemoet.
Dit zijn mijn eerste 2 katjes dus ik heb helaas nog niet zoveel ervaring.

ps: ze krijgen caracroc kittenvoer brokjes, en nee ze krijgen geen natvoer en dat wil ik graag zo houden.

Groet,
Jolanda
Adriana

Re: help mijn poes stinkt ( sterke lichaamsgeur)

Bericht door Adriana »

wij hebben een topic over caracroc brokjes en die hebben een samenstelling die mij eerder geschikt lijkt voor hamsters en cavia's dan voor katzels.. (zoekfunctie rechtsboven)

gewoon van voer veranderen en kwalitatief goeie brok en bij voorkeur twee verschillende gaan voeren (met hoger vlees en bvk kip gehalte en veel heel veel minder granen en graansoorten!) en dan is het probleem denk ik snel opgelost..
zorg je wel dat ze twee plassen per etmaal doen? met alleen droge brokjes is nog meer vocht nodig dan wanneer ook natvoer wordt gegeven..
en mocht je denken hiermee kosten uit te sparen, da-rekeningen voor blaasgruis zijn niet misselijk hoor..
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... oc#p565933
en welkom op het forum!

p.s. ik zie dat caracroc intussen een eigen website heeft met informatie over hun soorten brokjes. http://www.carocroc.nl/samenstelling-ca ... m-kat.html
ik zou van voer veranderen, grote kans dat het probleem dan is opgelost
Plaats reactie