Om wat ervaringen te horen, advies te krijgen en gewoon even mijn hart te luchten heb ik mij aangemeld op dit forum.
Ik zit met het volgende:
Ons lieve poezebeest (14 jaar) is afgelopen dinsdagavond (waarschijnlijk) aangereden. Wij hebben hier niets van gemerkt omdat we haar niet binnen hebben zien of horen komen en ze gewoon, zoals ze vaak doet, nog een hele tijd boven heeft gelegen.
Toen wij naar bed wilde gaan heb ik haar gevonden en zag direct dat er iets met haar staart was. Er bleek een flinke snee in te zitten die helemaal open was en hij hing slap. Nou goed, snel naar het MCD gegaan in Amsterdam waar ze die nacht is opgenomen en ze een foto hebben gemaakt en vervolgens haar staart hebben gehecht. Gelukkig is er met haar organen niets.
Nu is het zo dat ze misschien ook niet meer zelf kan plassen en poepen. Gister hebben ze haar blaas leeg gedrukt bij de dierenarts (Er zat niet heel veel in, dus ze weten niet of ze dat gewoon aan het ophouden was omdat ze ook niet gewend is op de kattenbak te gaan, maar haar behoeften altijd buiten doet) en als ze vanmiddag zelf nog steeds niet heeft geplast gaan ze dat weer doen.
De blaas is ook gelijk het grootste probleem. Zonder staart, prima. Maar als de zenuwen voor het plassen en poepen beschadigd zijn is het klaar... En dat terwijl ze verder gezond is, zich goed lijkt te voelen en gelukkig met ons

Natuurlijk kunnen ze mij leren hoe ik zelf de blaas moet legen, en dit zou ik dan ook zeer zeker willen doen maar ik weet niet of ik het dan wel voor het beestje doe, of alleen maar omdat ik haar absoluut niet kwijt wil. Ook weet ik niet hoe lang ik dat moet volhouden, want wanneer weet je zeker dat het niet meer terugkomt? Hoe lang moet je met zoiets doorgaan?
We zijn maatjes, dikke maatjes en ik kan alleen maar heel erg huilen bij het idee dat ik dit moet doen. Wat moet ze zich dan in de steek gelaten voelen als wij haar zomaar laten gaan, alleen om die blaas....

Heeft hier iemand ervaring met zo'n situatie? Iemand advies? Tips?
In ieder geval bedankt