6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Rik
Tijger
Tijger

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Rik »

Aaaaaaaw, dat ziet er mooi uit :grin:
Al dat harde werk wordt eindelijk een beetje beloond.
(Dat gaat de goede kant op)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
castratenkoor
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door castratenkoor »

Zeker dat ziet er heel positief uit zo dicht bij elkaar. Ze komen er wel!
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
BloemTetsu
Tijger
Tijger

Bericht door BloemTetsu »

:edance: gaat goed komen.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Euforia
Poema
Poema

Bericht door Euforia »

Misschien heb ik het willen forceren.. Ik zorgde ervoor dat de zakjes natvoer klaarlagen, alsook een hengeltje, laser,...
Vol goede moed liet ik Nanou in de living. Zodra filou haar zag binnenkomen vluchtte hij de kast op. Nanou erachter, maar ze kon niet aan hem. Filou begon te grommen naar Nanou. Om de spanning te doorbreken maakte ik toch het natvoer klaar. Nanou kwam onmiddellijk af en filou stond te miauwen op de kast. Heb hem beetje bij beetje kunnen lokken en uiteindelijk stond hij op de grond. Wanneer Nanou haar potje leeg was kwam ze naar mij. Maar ik zat bij filou. Die zich snel achter het gordijn bij de zetel verstopte. Nanou begreep het niet zo goed en liep de gang ( die naast de zetel staat in). Toen ze zag dat filou daar niet was kwam ze bij mij. Speelgoed interesseerde haar niet, ze begon heel de kamer te inspecteren, op zoek naar filou. Uiteindelijk had ze het gordijn gevonden en kroop ze achter het andere gordijn, maar daar kon ze niet bij filou. Ze ging dan bovenop de zetel liggen met haar oog op het gordijn. Na enkele minuten durfde filou in slow motion van achter het gordijn te komen. Nanou hield iedere beweging in het oog, vanaf dat hij terug op de vloer stond vlamde ze op hem af. Zo hard dat ze tegen de kast vloog waardoor de gitaar van mijn vriend tegen de grond viel. Filou rende in volle paniek weg en terug achter het gordijn. Ik kon Nanou tegen houden, en met het geluid van haar snoepjes kon ik haar uit de living lokken. Heb haar wel een snoepje gegeven, beloning om uit de living te komen (??)..

Filou zit momenteel nog steeds heel bang achter het gordijn. Zijn potje eten heeft hij voorlopig nog niet op..

We zijn weer een paar stappen terug :-(
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Ai, da's niet leuk :-(. Ik zou haar nooit een beloning gegeven hebben, maar snap wel dat je dat gedaan hebt. Ik zou het tuigje nog eens overwegen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Euforia
Poema
Poema

Bericht door Euforia »

Misschien had ik ze beter een week iedere laten eten zoals gisteren en dan pas overgeschakeld naar eten in de living.

Filou zit nog steeds bang achter het gordijn. Nanou laat ik alleen boven. Ik ben teleurgesteld. Maar misschien moet ik eerder kwaad zijn op mezelf om zoveel te verwachten..

Ik heb een tuigje liggen, zal haar daar morgenmiddag eens mee laten rondlopen en kijken hoe ze hierop reageert. Sowieso weer enkele dagen wachten om ze samen te laten. Ik ben benieuwd hoe filou straks aan de hordeur zal doen..
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Wat ik me afvraag.... laat jij Nanou wel in enig opzicht merken dat je niet goedkeurt wat ze doet? Ik weet dat een kat geen hond is, maar wat sturing kan echt geen kwaad. Ik denk dat de invloed van de eigenaar bij katten veel onderschat wordt. Jij en je vriend zijn de 'top cats' en jullie bepalen wie er in de groep hoort en alleen jullie. Dat Nanou compleet wereldvreemd is wat betreft andere katten vereist een andere aanpak, maar ze heeft nu tijd genoeg gehad om aan dat concept te wennen. Ze moet niet gaan denken dat zij bepaalt wat er wel en niet kan.

De kattenbende in beeld
Euforia
Poema
Poema

Bericht door Euforia »

Wanneer Nanou in haar kamer aanstalten maakt om op de hordeur te vliegen heb ik vanalles geprobeerd en lukt het enkel om haar tegen te houden door hard op de grond te kloppen en dan zeg ik "foei". Meestal stopt ze het dan ook.

Maar wanneer ze bijvoorbeeld beneden filou ziet en er achter snelt dan zit ze precies in een "trance" en reageert ze op niets.

Tips om dit aan te pakken zijn uiteraard welkom..
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Ik denk dat je dan toch dat tuigje nodig hebt.
Als je actie namelijk geen effect hebt, werkt het averechts. Als ze merkt dat ze je kan negeren, zal ze dat doen. Je hebt dan geen mogelijkheid om 'door te pakken'. Een tuigje kan ze niet negeren, ze zit vast.

De kattenbende in beeld
Euforia
Poema
Poema

Bericht door Euforia »

Oké, dan beginnen we haar morgen op deze manier te trainen.

Jammer dat het er de laatste week zo veelbelovend uitzag, maar dat het even snel terug bij af kan geraken..

Filou is momenteel nog steeds niet bekomen en schrikt van ieder geluid.. Heb zo'n medelijden met m'n lieve kater..
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Ja, ik heb ook te doen met Filou. Wen haar eerst rustig aan het tuigje, zonder haar bij Filou te laten. Ze moet er aan wennen dat jij haar tegen houdt, zonder dat ze dit verbindt aan Filou. Misschien iets met clicker training proberen ;-) ?
Je hebt echt een heel moeilijk geval in huis gehaald en dat vergt veel van je. Ik heb grote waardering voor alles wat je probeert :eclap: .

De kattenbende in beeld
Euforia
Poema
Poema

Bericht door Euforia »

Is het verstandig om de hordeur er twee dagen uit te halen? Zo kan filou tot rust komen in huis. Intussen is hij al verhuisd naar zijn krabpaal waar hij ligt te slapen.

Mijn vriend heeft voor zijn hond clickertraining gebruikt. Wanneer de hond bvb trekt aan het tuigje, dan "snakt" mijn broer aan het tuig. Wanneer ze dan braaf gaat zitten of rustig blijft krijgt ze een snoepje in combinatie met het geluid.

Ik hoop dat ik Nanou iets kan leren.. Leeftijd en kat zijnde.. Maar ik wil dit gerust wel even uitproberen. Morgenmiddag rek ik er de tijd voor uit.

Ik ben heel dankbaar dat jullie me telkens helpen. Ik schaam mezelf om een topic te hebben met +400 berichten in.. Zonder jullie hulp en tips was het vast en zeker nog fouter afgelopen dan het nu al is..
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Ik zou de hordeur er gewoon in laten, Filou weet dat Nanou daar niet doorheen kan.
En schaam je niet - ik wou dat iedereen zo zijn best deed, je bent hartstikke goed bezig :eclap: !

De kattenbende in beeld
Euforia
Poema
Poema

Bericht door Euforia »

Filou is me zopas een kopje komen geven. Het komt wel goed :-)

Bedankt voor de steun.
Euforia
Poema
Poema

Bericht door Euforia »

Bij de hordeur blijft hij zich gelukkig veilig voelen.

Afbeelding
Plaats reactie