Ik heb sinds kort een kitten en dit is mijn eerste poes.
Ik woon samen met mijn vriend in een redelijk appartement.
Verder volg ik op dit moment een opleiding met veel thuisstudie, ik hoef maar 6 uur per week naar school en de rest van de week ben ik thuis. Dit was even de achtergrond informatie.

Wij hebben onze kitten nu twee weken en ze is ongeveer 11 weken oud. We hebben haar gratis afgehaald van een boerderij, maar ze is erg sociaal en aanhankelijk.
Ongeveer een half jaar geleden kwam het in mij op om een kat in huis te halen. (Voor de duidelijkheid, ik ben een echt hondenmens, en stiekem zelfs een beetje bang voor katten. Helaas is een hond in ons appartement geen optie ivm gebrek aan tuin en veel trappen.)
Mijn schoonouders boden aan dat wij hun kater wel in huis konden nemen, zodat ik kon wennen aan een kat, maar vooral omdat hun kater bang is voor hun nu 3 jaar oude herdershond. Het komt erop neer dat deze kat de hele dag achter de gaskachel zit. Toen ze dit voorstelde heb ik hun aanbod afgeslagen vooral omdat ik geen klik met het beestje heb, en omdat ik een gezelschap beestje wil. Deze kat is erg schuw.
Nu ik zelf inmiddels een kitten heb, denk ik er steeds vaker over na, omdat ik het zo zielig vind.
De kater is een jaar of tien, en niet geholpen. Ik vroeg me af of jullie mij kunnen vertellen of het voor de kater beter is om in een nieuwe omgeving te komen met een kitten. Of dat ie waarschijnlijk een fijner leven heeft achter de gaskachel..
Ik wil namelijk doen wat het beste is voor die kater, maar heb er zelf te weinig verstand van om er over te kunnen oordelen.