Safa, mijn kleine Siameesje met haar rare oogjes, kwam wel eens trots met een patatje thuis. Ze is ook meer vegetarisch aangelegd: eet liever chips dan muis

. Maar één keer heb ik haar een waarlijk grootse actie zien ondernemen: in de tuin zat een duif en ik zag Safa in de deuropening verstarren en zich gereed maken voor de sprong. Met een gigantische sprong kwam ze als uit 't niets op de duif afgevlogen, die maar op 't nippertje op tijd opvloog. En Safa....ach, mijn arme meisje belandde midden in de vijver

.
Zoals mevr. Streep aan Adriana jachtles geeft, zo doet Fling dat hier bij de katten waarvan hij vindt dat die nog wat hulp nodig hebben. Toen Yuki en Roxy nog niet naar buiten mochten, bracht hij af en toe een muisje levend naar binnen. Voor Bumper blijft hij dat af en toe doen. Heel lief van grote broer toch

? Afgelopen week 2 pubermuisjes die Bump vrij snel vakkundig aan hun eind hielp en opvrat.
Jonge muisjes gaan vrijwel altijd schoon op, oudere muizen soms gedeeltelijk of niet. Ik vond er laatst eentje gevild

. Spitsmuizen zijn vies. Vogels zijn heerlijk, daar vind ik alleen veertjes van terug.
Darrel had eens een ekster buitgemaakt. Diens familie was daar niet blij mee en ze wisten verdomd goed wie het gedaan had. Toen ik de honden uitliet en Darrel meeliep, was er een ekster die voortdurend schreewend laag over hem heen scheerde.