Ik heb een onwijs lieve kater genaamd Matsjo. Matsjo is zo'n 2 jaar geleden geopereerd omdat hij continue blaasgruis had en keer op keer zijn urineweg verstopt zat. Uiteindelijk heeft dit geleid tot een penispunt amputatie. Opzich naar omstandig gezien wat hij allemaal heeft moeten doorstaan, catheter na catheter, ellende na ellende...een nare maar prima afloop. Matsjo maakt het nu goed en is een vrolijke, lieve, ondeugende, eigenwijze doerak.
Echter heeft Matsjo door dit alles problemen gekregen met zijn nieren en is door de dierenarts op Royal Canin Renal voer gezet. Zoals niet geheel onbekend is is dit voer best prijzig. Nu staat Matsjo's gezondheid natuurlijk voorop en ondanks dat ik het Finacieel zwaar heb doe ik er alles aan om hem zijn benodigde voer te geven! Zolang het met hem maar goed gaat dat is het enige wat voor mij telt!
Nu heb ik op internet natuurlijk meerdere soorten voeding gezien voor katten met nierproblemen en hier ondertussen ook het een en ander over gehoord. Sommige verhalen zijn goed sommige slecht. Het grote nadeel voor mij is dat de mensen die me er over vertellen weten hoe ik ervoor sta qua Finacieel en me natuurlijk aanraden het goedkoopste voer te pakken. Goedkoper wil niet per definitie slecht zeggen en duur natuurlijk niet per definitie goed maar ik vind het lastig om op hun mening een keuze te maken, omdat ik graag een objectieve mening wil horen. Daarom ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die ervaringen hebben met nierdieten van andere merken en hoe deze natuurlijk zijn.
Ik hoop dat jullie ons willen helpen?!
Liefs Mirjam en een kopje van Matsjo