Ik heb een dringende vraag over hoe ik het het beste aan kan pakken om mijn poes te verhuizen.
Ik woon sinds een tijdje samen met mijn vriend, we vonden het erg stil in huis dus besloten een kat of poes te nemen. Nu hebben we een poes van 5 jaar oud. Het is een hele lieve poes die ook erg snel op haar gemak was thuis. Dat ze zo snel op haar gemak was heeft misschien ook te maken met dat ze al vaker verhuisd is (gewenning? Of ze past zich gewoon makkelijk aan?). Het was in ieder geval de bedoeling dat ze bij ons haar vaste plaats zou krijgen en gelukkig kon worden.
Al snel kregen we te horen dat mijn moeder terminaal ziek is, mijn vriend en ik kopen het huis van mijn moeder over en zullen daar binnenkort dus ook gaan wonen. Ik weet alleen niet hoe ik de verhuizing het best aan kan pakken voor haar, ik wil natuurlijk zorgen dat ze zo min mogelijk stress ervaart. Dan is niet eens alleen de verhuizing een probleem, maar mijn moeder heeft ook al drie katten thuis (2 katers en een poes). 1 kater en de poes zijn moeder en zoon en zijn heel erg lief, maar de andere kater kan het totaal niet met hen vinden. Soms is het ook uithalen en vechten. Die ene kater is er ook wel een met een gebruiksaanwijzing. Maar goed, hoe kan ik er nou voor zorgen dat mijn poes geaccepteerd wordt in huis door de andere katten? De verhuizing zelf is natuurlijk al heel wat voor haar, maar dan ook nog eens met drie huisgenoten?? Vind het ook zo zielig dat ze telkens weer ergens anders naar moet verhuizen omdat ze natuurlijk aan het huis gaan hechten.
Ik heb al geprobeerd om handdoeken van het ene huis naar het andere huis mee te nemen met de geur van de katten, maar daar reageerden geen van alle katten op. Ik heb zelf zitten denken om mijn poes al een keer mee te nemen naar het huis van mijn moeder (voor een paar uurtjes) zodat ze de geur van het huis een beetje leert kennen. Dan nog wel zonder de andere katten te confronteren. Is het een goed idee om dat eens of meerdere keren te doen? Zodat Ook de katten bij mijn ma thuis haar geur leren kennen?
Ik weet echt even niet hoe ik het het beste aan kan pakken voor haar. Ik wil natuurlijk dat ze geaccepteerd wordt in huis Door de andere katten en dat ze snel kan wennen aan haar laatste thuisplaats.
Ik hoop dat jullie tips voor mij hebben

Bedankt alvast!