6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

De ene kat blaast en gromt (opeens) naar de ander. Soms van het ene op het andere moment om een (schijnbaar) onverklaarbare reden en soms als er een nieuwe kat/kitten wordt geintroduceerd.
Plaats reactie
Euforia
Poema
Poema

Re: 6-jarige poes bij kater en kattin van 1,5 jaar

Bericht door Euforia »

Snoepje voor Missy en Nanou:

http://youtu.be/tW9Hm10yAW8

Ik had eerst een vijftal minuten zitten spelen met een laserlichtje en Missy veel zitten aaien terwijl. Nanou keek toe in het begin achter de hoek, maar kwam uiteindelijk voor de deur zitten. Missy trok zich er niet veel van aan.
Op het eind allebei beloond met een snoepje. Het is een kort filmpje wel, maar ziet er voor mij goed uit ?
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Ik zal binnen vier weken nog eens terugkijken op de berichten van vandaag en hopelijk "trots" zijn op wat we dan al weer hebben bereikt
Dat hoop ik ook heel hard met je mee!
En filmpje bied in mijn ogen nog altijd de hoop dat het goed kan gaan zolang je niets forceert ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

Tip voor de filmpjes: je zou je telefoon dwars kunnen houden bij het filmen. Dan is de verhouding wat beter en staat er meer op.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Filmpje ziet er wel weer hoopgevend uit :-). Even die hor open, heel goed, zo gaan ze een beetje bij elkaar horen.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Euforia
Poema
Poema

Bericht door Euforia »

Cari schreef:Filmpje ziet er wel weer hoopgevend uit :-). Even die hor open, heel goed, zo gaan ze een beetje bij elkaar horen.
Oef :-)

Ik heb nu nog even bij Nanou gezeten terwil filou en Missy rond liepen. Anders heeft ze ook weer een hele dag alleen gezeten. Ze ging wel een paar keer richting deur, maar ik vind dat Missy en filou niet echt onder de indruk zijn hiervan.

Straks geef ik hen samen hun potje natvoer voor ik ga slapen.

Ik hoop dat ik dit elke dag zo kan aanhouden :-)
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Als Nanou niet met het laserlampje wil spelen, kan je ook bij Nanou gaan zitten, haar kroelen en dan door de deur heen met Missy en Filou spelen. Zo geef je ze ook alle 3 tegelijk aandacht en kan je een beetje sturen. Misschien is Nanou's reactie ook anders als ze bij jou op schoot zit en je geeft de anderen aandacht.

De kattenbende in beeld
Euforia
Poema
Poema

Bericht door Euforia »

Ik denk dat ik het vanavond zal laten voor wat het is. Alle drie de katten zijn enorm onrustig door het geluid van de harde wind en storm. Straks enkel nog een potje eten en hopen dat de storm gaat liggen.
Morgen moet ik enkel in de voormiddag werken dus dan kan ik ook voldoende spelen en met hen samen bezig zijn.

Eigenlijk houdt Missy tijdens het spelen wel nog een veilige afstand rond de hordeur. Een afstand waar ze geen gebruik van maakt tijdens het eten..
Filou maakt er geen probleem meer van om tegen de hordeur aan te zitten. Zopas was hij er zelfs tegen aan het uitrekken terwijl ik met Nanou aan het spelen was :)
Euforia
Poema
Poema

Bericht door Euforia »

Het laatste wat ik nog wil delen vandaag... Iets klein, die waarschijnlijk niet veel voorstelt. Gisteren blies Missy naar dit kussen, vandaag ligt ze er op te slapen :-)

Afbeelding
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Weer een klein stapje voorwaarts :grin: .

De kattenbende in beeld
Euforia
Poema
Poema

Bericht door Euforia »

Gisteren heb ik hen een potje natvoer kunnen geven met de deur open. Doe ik hier goed aan? Of heeft dit toch geen zin aangezien ze het alle drie te druk hebben met eten ?

Voor het eten zat ik bij Nanou op de kamer, bij de deur. Filou zat aan de andere kant Nanou te observeren. Toen Nanou hem in het oog kreeg, snelde ze terug naar de hordeur af, filou schrok maar liep niet weg. Toen Nanou dat precies door had, ging ze rustig zitten naast me en begon ze te spinnen. Zij en filou bleven elkaar wel aankijken en toen deed Nanou traag haar ogen dicht zoals ze precies lacht.
Ik weet niet of dit nu toevallig was of niet. Maar ik had gelezen dat dit ook een teken van "vrede" is?

Alvast mijn excuses voor mijn dagelijkse portie vragen en ervaringen, maar ik probeer mijn katten te begrijpen om hen zo te kunnen helpen :€
Dinky
Tijger
Tijger

Bericht door Dinky »

Juist door je dagelijkse updates vormt er zich bij de meelezers/meedenkers ook een beter beeld van de situatie ;)

Ik lees als leek weer een aantal positieve puntjes in je update. Het met de deur open kunnen eten zonder aanvliegen (in mijn ogen wel opletten dat het niet tot een negatieve aanvaring leidt). Ook dat Nanou niet tegen de deur op bleef vliegen (zoals ze wel bij het raam deed) is in mijn ogen positief. Oogjes toeknijpen doen katten wel om aan te geven dat er niets aan de hand is. Al met al dus weer positieve stapjes :)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Euforia
Poema
Poema

Bericht door Euforia »

Ok dank je :-)

De deur stond niet wagen wijd open, maar op een kier :

Afbeelding

Ik dacht dat ze zo mss wat meer betrokken waren met elkaar.

Op haar kamer blijft ze niet tegen het hor vliegen, maar misschien komt dit ook omdat ze beide weten dat er niks kan gebeuren.

Wat de ogen betreft, misschien beeld ik mij ook wel dingen in omdat ik zo hoop dat alles goed komt ;-)
Rik
Tijger
Tijger

Bericht door Rik »

Hier kun je wat lezen over het gedrag (en ook over die ogen dichtdoen). Ik denk dus dat de ogen even dichtdoen inderdaad een soort overgave is aan de situatie. (Let op... hoeft niet te betekenen dat ze niet dominant wil zijn). Maar blijkbaar zag ze wel dat naar de hoordeur schieten geen zin had en dan lekker naast jouw nestelen (zonder gevaar) dan hoeft ze dus niet zo alert te zijn. Dat kan voor Filou overigens wel een positief teken zijn. Filou zal waarschijnlijk nog wel met de ogen wagenwijd open gestaan hebben. Op zich lijkt mij dit wel goed te gaan... maar... hou heel goed in de gaten dat Nanou niet in één keer wel door de hoordeur kan schieten (want dan ben je weer terug bij af, in ieder geval wat Missy betreft, voor Filou weet ik het nog niet). Af en toe denk ik van... zou het al kunnen... die sprong (zeker met Filou. Je ziet introducties die al veel eerder gedaan zijn) maar dan denk ik... laat nog maar even zo... beter (veel) te lang wachten dan met de ellende zitten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Cari
Tijger
Tijger

Bericht door Cari »

Ik denk dat de hor op een kier meer een stapje voor jou is dan voor de katten. Eten is heel belangrijk voor ze en dat is op dat moment het enige dat telt. Oogjes half dichtknijpen is een goed teken, maar het feit dat ze eerst op hem afvloog niet. Was de hor er niet geweest, dan was het fout gegaan. Filou en Missy vertrouwen op de hor. Nanou legt zich bij de situatie neer, omdat ze geen keus heeft.

De kattenbende in beeld
Euforia
Poema
Poema

Bericht door Euforia »

Ja ok, zo dacht ik ook.
Rik, nee, die sprong ga ik echt nog niet wagen. Daarvoor vertrouw ik het nog niet genoeg. Ik wil Nanou voorlopig op haar kamer laten tot ze niet meer naar de hordeur stormt, eens we zo ver zijn wil ik haar terug beneden laten en afwachten hoe ze reageert op het raam. Zolang deze twee zaken nog niet goed zijn zal ik zelf teveel schrik hebben om ze samen te laten.
Plaats reactie