Urinewegproblemen, baasjes weten het niet meer.

Forum voor alle vragen m.b.t. nierziekten (nierfalen/nierinsufficientie)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Urinewegproblemen, baasjes weten het niet meer.

Bericht door Ilone »

Thanks! Ja ze zou kijken of ze die waardes kon krijgen, en vanmiddag zou ze overleggen met de DA over evt een blaaspunctie.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Urinewegproblemen, baasjes weten het niet meer.

Bericht door Adriana »

verreweg de meeste van dit soort blaasontstekingen zijn non bacterieel. daar hoef je geen kweek op los te laten!
ze hebben al een paar ab-kuren achter de rug zonder al te veel resultaat en dat is logisch.

krijgt deze kat vitaminepasta of snoepjes met veel vits+mins? daar dan onmiddellijk mee stoppen en ook nooit meer geven.
eurologist kun je bij ieder type voer geven maar het is handig om voorlopig even natvoer te geven ipv brokjes. bij de brokjes moet er groter vleesaandeel zijn, ze zou zelf bij Zooplus kunnen kijken en wat merken/soorten vergelijken. laag graanaandeel, geen tarwe.
ik kan ilone wat eurologist sturen*, dan kunnen ze daar onmiddellijk mee beginnen.
en ze moeten zelf zsm cystease bij medpets kopen en de dierenarts maar even laten voor wat het is.
het is niet nodig om daar zo ingewikkeld over te doen denk ik. genereert voor da's wel inkomsten en sommigen houden dat lang vol, weet ik van gevallen van het forum ..

*ze moeten die eurologist wel zelf ook bestellen want ik wil ze terug!
bovendien moeten ze het waarschijnlijk op onderhoudsdosis wat langer volhouden dus 1200 mg bonken bestellen in een redelijke hoeveelheid.
maar dat is altijd goedkoper dan dat hele da-gedoe..
*graag weer even adres via pb.. ;-)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Re: Urinewegproblemen, baasjes weten het niet meer.

Bericht door starr »

Het komt inderdaad niet vaak voor bij katten, maar bij mijn katje was het dus wel zo.
Die AB die ze daar voor had gehad sloeg niet aan, omdat het om een bepaalde bacterie ging en daar moet andere medicatie voor worden voorgeschreven, speciaal voor die bacterie.
Het hoeft lang niet zo te zijn dat deze kat ook een bacterie heeft, maar ik ben toch blij dat ik de punctie heb laten doen omdat hier het probleem in zat bij mijn katje.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Urinewegproblemen, baasjes weten het niet meer.

Bericht door Adriana »

er zijn altijd uitzonderingen maar in dit geval lijkt me toch dat je rapido moet beginnen met het behandelen van die non-bact blaasontsteking.. uitgebreide en dure onderzoeken kunnen altijd nog. en zeker omdat ze het niet breed hebben zou ik een andere volgorde aanhouden (en missch een andere, meer praktisch en low-budget ingestelde dierenarts...)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Urinewegproblemen, baasjes weten het niet meer.

Bericht door Ilone »

Adriana, ik hecht altijd veel waarde aan je antwoorden hoor. Maar ik vind je nu een beetje dwingerig in je adviezen, een "het is zo en niet anders" gevoel krijg ik er bij. Ik heb vertrouwen in mijn DA, de DA waar ze nu pas 1 keer is geweest, bezig is met de eerste AB kuur (eindelijk andere medicijnen als metacam...)
Ik begrijp je punt, maar je kan op basis van mijn verhaal níet weten of het bacterieel of non bacterieel is. Ze houden er bij "mijn" Da altijd rekening mee wanneer iemand het niet breed heeft.
Misschien heb je hartstikke gelijk, misschien ook niet. Ik ben zoals altijd nog steeds blij met je adviezen, en zal ze zeker voorleggen bij mijn vriendin. Vanmiddag hoor ik van haar hoe het telefoongesprek is gegaan.
Bedankt voor je aanbod, maar als we Eurologist gaan gebruiken zullen we het zelf bestellen.

Ik heb zelf nog urinairy blikjes van Kattovit staan, die zal ik eens aan haar geven om te kijken of Storm ze lust. Hij krijgt geen pasta's oid.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Urinewegproblemen, baasjes weten het niet meer.

Bericht door Adriana »

jammer dat je vindt dat ik dwingerig overkom terwijl het zoals altijd goed bedoeld is.
Ilone schreef:Ik begrijp je punt, maar je kan op basis van mijn verhaal níet weten of het bacterieel of non bacterieel is..
de ervaring leert dat het vrijwel altijd non-bacterieel is...maar dat zal ook wel niet goed overkomen.. wens je verder veel succes maar dacht voornamelijk aan het welzijn van die arme Storm!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Urinewegproblemen, baasjes weten het niet meer.

Bericht door Ilone »

Jammer dat je nu zo reageert, terwijl ik ook duidelijk aangeef dat ik je reacties nog altijd waardeer. Je hebt me tot nu toe nog altijd goed geholpen. Ik weet dat het goed bedoeld is, maar daarvoor mag ik nog wel aangeven als iets naar mijn mening wat dwingerig overkomt ;) Wij denken uiteraard óók aan het welzijn van Storm, en we zijn blij met élk advies. Advies blijft nog altijd een advies, betekend niet dat we het linea recta op moeten volgen..

Heb nog niets gehoord van vriendin, zal ze eens een appje sturen.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5485
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Urinewegproblemen, baasjes weten het niet meer.

Bericht door nellebel »

Zoals je misschien weet is mijn angst haas gijs een binnen vetter. Voor zijn angst en stress krijgt hij soms bolletjes van vsm. Ik wil er wel wat opsturen om te proberen.mogelijk dat de stress dan minder wordt en Dat Een goed effect heeft op zijn blaas. Zo heeft gijs kunnen wennen aan bepaalde geluiden waar hij nu niet meer bang voor is
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Urinewegproblemen, baasjes weten het niet meer.

Bericht door Ilone »

Bolletjes van vsm? Wat voor bolletjes zijn dat dan?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5485
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Urinewegproblemen, baasjes weten het niet meer.

Bericht door nellebel »

Ignatia amara voor stress vooral angst van binnen uit. Gijs bevroor van angst en bleef met zweetpootjes staan. Hierdoor heeft hij meer innerlijke rust. Het sedert niet dus hij wordt er niet suf van
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Urinewegproblemen, baasjes weten het niet meer.

Bericht door Ilone »

Oke, ik zal de tip eens bij mijn vriendin leggen ;)
Nu is Storm niet enorm angstig, hooguit een klein beetje gestresst door de kleine draak.

Mn vriendin en haar vriend hebben Storm overigens nooit weggestuurd bij hun dochter, altijd betrokken en altijd laten snuffelen. Even ter aanvulling :-P
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5485
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Urinewegproblemen, baasjes weten het niet meer.

Bericht door nellebel »

Ze mag ze eventueel wel proberen hoor. Ik dacht dat hij misschien stress was omdat hij niet meer beneden komt. Heeft dus niet met de kleine te mAken
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Urinewegproblemen, baasjes weten het niet meer.

Bericht door Ilone »

Mja ik vind het lastig om te beoordelen of het misschien stress is. Die kleine zit hem geregeld achterna, dan rent hij wel weg. Maar hij zoekt ze ook wel weer op soms.
Ik zag dat ze ook druppels hebben? Is dat misschien niet makkelijker toedienen?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Urinewegproblemen, baasjes weten het niet meer.

Bericht door ayla »

Wendy, waar kun je die korrels kopen? Lijkt mij wel wat boor mijn bangerd Garfield. Gebruik je het dagelijks of juist in tijden van angst?
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5485
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Urinewegproblemen, baasjes weten het niet meer.

Bericht door nellebel »

gijs heeft het in het begin dagelijks gebruikt op advies van Atjo westerhuis. gijs had stomatitis met als oorzaak slechte weerstand door zijn innerlijke angst. hij gebruikte 2 bolletjes, gesmolten in heet water, maar een paar drupeltjes. en dan klein beetje(drupeltjes) koffiemelk. het moet namelijk half uur ervoor en erna liefst niet worden gegeten. het wordt opgenomen in het mondslijmvlies.
ik heb het bij gijs denk ik een week of 6 dagelijks gebruikt. nu bij spannende momenten (bijv laatst toen ze door openhuizenroute even naar het pension moesten). ik noem het bij gijs tegenwoordig de machobolletjes. stom maar hij reageert er supergoed op. hij wordt er een beetje stoer van en macho en ontspannen zonder echt versuft te raken. druppeltjes ken ik niet dus ook niet de dosering dan. de bolletjes lossen heel goed op in water. deze bolletjes hebben gijs de rust gegeven om te wennen aan bepaalde geluiden zoals vrachtwagen e.d. hij bleef zich verstoppen en dor deze bolletjes deed hij dat neit meer waardoor hij nu de geluiden wel kent en weet dat ze ongevaarlijk zijn. (binnen dan hahahaha)
atjo heeft ze mij opgestuurd maar neem aan dat ze te koop zijn bij de drogist. is van VSM
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie