Een vraagje, misschien iemand die ervaring heeft met een dergelijke situatie:
Momenteel heb ik een Ragdoll poes welke afgelopen voorjaar een nestje heeft gehad. Van dit nestje heb ik 1 Ragdoll katertje gehouden welke nu 16 weken oud is. De rest van de kittens is met 14 weken oud naar de nieuwe eigenaren gegaan.
Nu is de situatie dat ik eergisteren een Ragdoll (stamboomloos) kitten heb opgehaald van 9 weken. Normaal vind ik dit een vrij jonge leeftijd, echter had ik gehoopt dat mijn eigen poes nog enigszins een moederrol zou vervullen, gezien zij haar eigen jong ook nog zoogt. Helaas gromt en blaast ze wel naar het katje.
Ik vermoed dat zij boven is gehouden door betreffende fokker ipv in de huiskamer, ze is namelijk erg bang voor mij en voor geluiden in huis. Ze zit al enkele dagen voornamelijk onder de bank of kast en duikt in elkaar als ik haar probeer te aaien.
Nu heb ik niet echt ervaring met bange kittens gezien mijn eigen nestje ontzettend sociaal naar de nieuwe mensen is gegaan. Ik kan haar wel gewoon oppakken, maar ze verstijft dan helemaal en begint niet te spinnen bij aanhalen. Ook gaat ze, als ze even van haar plek komt bijna sluipend door het huis. Is het nog mogelijk dat dit helemaal goed komt en is het aan te raden om haar niet zelf op te zoeken?
Alvast bedankt!