Katertje heeft rode wondjes aan zijn bek, wat te doen?
Katertje heeft rode wondjes aan zijn bek, wat te doen?
Hallo, ik ben net nieuw op dit forum dus weet niet of ik dit bericht wel goed plaats.
Maar ik probeer het toch maar haha.
Ik heb sinds maart een rode kater in huis genomen. Mijn probleem is dat hij vanaf het begin continu zijn bekkie kapot heeft. We zijn al een aantal keren naar de DA geweest en hebben daar verschillende zalfjes meegekregen. Echter helpt dit niet.. Ook heb ik de plastic voerbakjes vervangen en een tijdje alle plastic speeltjes weggelegd. Dit hielp ook niet.. ik begin er nu een beetje ongerust over te worden want het ziet er best wel heftig uit. Het zijn rode wondjes. net of er een stuk huid/vel weg is.. het zit aan zijn kin en aan de zijkant van het bekkie.
Het lukt me zo 1, 2 ,3 niet op een foto hier bij te zetten. Maar weet iemand hier raad mee?
Ik hoor het graag!
Gr. Mau
Maar ik probeer het toch maar haha.
Ik heb sinds maart een rode kater in huis genomen. Mijn probleem is dat hij vanaf het begin continu zijn bekkie kapot heeft. We zijn al een aantal keren naar de DA geweest en hebben daar verschillende zalfjes meegekregen. Echter helpt dit niet.. Ook heb ik de plastic voerbakjes vervangen en een tijdje alle plastic speeltjes weggelegd. Dit hielp ook niet.. ik begin er nu een beetje ongerust over te worden want het ziet er best wel heftig uit. Het zijn rode wondjes. net of er een stuk huid/vel weg is.. het zit aan zijn kin en aan de zijkant van het bekkie.
Het lukt me zo 1, 2 ,3 niet op een foto hier bij te zetten. Maar weet iemand hier raad mee?
Ik hoor het graag!
Gr. Mau
Maureen & Qido
Re: Katertje heeft rode wondjes aan zijn bek, wat te doen?
Laatst gewijzigd door Dinky op 15 okt 2014 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Heeft de da gezegd wat het zou kunnen zijn of wat voor zalf hij meegaf?
Using Tapatalk
Ja de DA dacht dat het een soort allergie was. Hebben daar het zalfje: Hydrocortiderm meegekregen. Dit een aantal weken opgesmeerd en het mindere niks. Een paar weken terug heeft mijn kat een antibiotica meegekregen omdat hij zijn bek van binnen ontstoken had. Hierna is het wel over gegaan. Nu heeft die weer zijn bekkie kapot aan de buitenkant en we zijn er een beetje zat van om elke keer antibiotica mee te krijgen dus ik dacht ik vraag hier eens.
Nu heb ik van een vriendin te horen gekregen dat je Tea Tree Oil er ook op kunt smeren om de wondjes te verzachten enz. Dit is een natuurlijke antibiotica.
Hopen dat dit werkt!
Nu heb ik van een vriendin te horen gekregen dat je Tea Tree Oil er ook op kunt smeren om de wondjes te verzachten enz. Dit is een natuurlijke antibiotica.
Hopen dat dit werkt!
Maureen & Qido
Dankjewel dinky voor de uitleg haha.
Hier een paar fotos:

Hier een paar fotos:

Maureen & Qido
Is die vriendin soms een hondenmens? Ik weet namelijk dat het bij honden nogal eens ingezet wordt. Net als Permethrin dat enorm giftig is voor katten maar nog wel eens wordt gebruikt in vlooienbestrijdingsmiddelen voor de hond.
Ik zou zelf namelijk nooit tea tree oil gebruiken bij de kat aangezien de kat er aan kan overlijden: http://www.kattenliefde.nl/tea-tree-oli ... evaarlijk/
Snap wel dat je iets anders zoekt dan iedere keer AB. Misschien dat je hier eens kan kijken? http://www.huisdierendokter.nl/inbijsluiterxietang.html
Heb er zelf geen ervaring mee maar dan geef je iets meer natuurlijks. Anders kan je ook altijd advies inwinnen bij een homeopathische/holistische dierenarts?
Ik zou zelf namelijk nooit tea tree oil gebruiken bij de kat aangezien de kat er aan kan overlijden: http://www.kattenliefde.nl/tea-tree-oli ... evaarlijk/
Snap wel dat je iets anders zoekt dan iedere keer AB. Misschien dat je hier eens kan kijken? http://www.huisdierendokter.nl/inbijsluiterxietang.html
Heb er zelf geen ervaring mee maar dan geef je iets meer natuurlijks. Anders kan je ook altijd advies inwinnen bij een homeopathische/holistische dierenarts?
Ze gebruikte het zelf altijd voor haar huisdieren zowel hond als kat. Maar ik schrik er wel even van hihi.
Ik heb net de DA gebeld over het krentenbaard. Die zei dat dat het wel zou kunnen zijn, en dat zou dan komen door het vitamine A te kort. We kregen te horen dat we er Levertraanzalf of moesten smeren. Dus hopen dat dit eindelijk helpt! Hij krijgt er geen knapper koppie van zo.
Ik heb net de DA gebeld over het krentenbaard. Die zei dat dat het wel zou kunnen zijn, en dat zou dan komen door het vitamine A te kort. We kregen te horen dat we er Levertraanzalf of moesten smeren. Dus hopen dat dit eindelijk helpt! Hij krijgt er geen knapper koppie van zo.
Maureen & Qido
De DA heeft je niet kunnen zeggen waar je kat dan allergisch voor zou kunnen zijn?
Ik heb 2 katten met allergie voor huisstofmijt en ik behaal goede resultaten met puur huid. Maar die van mij hebben nooit zo'n wondjes rond het bekje gehad.
Ik heb 2 katten met allergie voor huisstofmijt en ik behaal goede resultaten met puur huid. Maar die van mij hebben nooit zo'n wondjes rond het bekje gehad.
Using Tapatalk
- castratenkoor
- Tijger
- Contacteer:
Vooral op de onderste foto is te zien dat ook zijn bovenlip flink is opgezwollen. Je zou eens ander voer kunnen gebruiken, bv anti-allergie van Trovet. Daar behaalt Jennli goede resultaten mee met haar Pjotr.
6koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRikMaks**
Teun'09 Luuk'13 Teske'14 Clarie'16 Koen&Wiep'25
Het bovenlipje is al wat aan het genezen. We hebben levertraanzalf opgehaald en gaan dit eerst maar proberen. Ook gaan we een week lang alleen zachtvoer geven (als dat geen probleem is). Kijken of het daar aan overgaat. En zo niet maar weer naar de DA. Maar ik wil zoveel mogelijk de antibiotica curen er buiten te houden want hij is nu 7 maand en heeft al wel 4 keer antibiotica gehad en ben daar opzich niet zo heel erg fan van :$
In ieder gevalt bedankt mensen!
In ieder gevalt bedankt mensen!
Maureen & Qido
En Nikki. De DA weet het ook niet, hun dachten eventueel de plastic voerbakjes enz..
Maureen & Qido
Lijkt mij op het eerste gezicht op krentenbaard...Mijn Muka heeft dit ook behoorlijk hevig gehad (zie foto)

Hormonenzalfje gehad, en paar keer per dag goed schoonmaken en smeren. Daarbij een kap om krabben tegen te gaan.

Hormonenzalfje gehad, en paar keer per dag goed schoonmaken en smeren. Daarbij een kap om krabben tegen te gaan.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
Het word met de dag erger. Hij heeft complete kale plekken huid. Ik heb vandaag contact opgenomen met de dierenarts en hun denken dat het een vlooienallergie is. Ik heb even op google gezocht en het lijkt er inderdaad wel heel veel op vanwege de kale plekken etc. Nu maar een goede vlooienband ophalen en het huis bestrijden en levertraanzalf en hopen dat het nu EINDELIJK helpt.
Iedereen bedankt voor het meedenken. als dit niet helpt ga ik uw raad op volgen Ilone.
Iedereen bedankt voor het meedenken. als dit niet helpt ga ik uw raad op volgen Ilone.
Maureen & Qido
Ongeacht wat het is, het meerdere malen per dag goed schoonmaken (gekookt water) en tijdelijk even een kap kan misschien geen kwaad.
Succes ermee, ik weet hoe vervelend het kan zijn!
(Zeg maar jij trouwens hoor
)
Succes ermee, ik weet hoe vervelend het kan zijn!
(Zeg maar jij trouwens hoor

Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel
Purrz:
*Pluis '03-'14
Purrz:
*Pluis '03-'14
Ja een kap willen we eventueel ook ophalen. Alleen ben ik dan bang dat hij zich niet kan redden ivm voer en drinken. Hij is overdag alleen thuis namelijk.
Wat een mooie rode katers/poezen heeft u trouwens!
Wat een mooie rode katers/poezen heeft u trouwens!

Laatst gewijzigd door Mauster op 19 okt 2014 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Maureen & Qido